Dag 60 zaterdag 17 sep richting Emporia

17 september 2022 - Emporia, Kansas, Verenigde Staten

We zijn te vroeg bij SubWay of beter gezegd, zij zijn te laat. De deur is wel open maar een broodje maken is er nog niet bij. De koffie lijkt op thee en is niet te drinken. Rond 8 uur staan we op de trappers en de hele weg genieten we van het uitzicht. Het is heuvelachtig in de Flint Hills zoals de naam doet vermoeden.

LandschapLandschapLandschapNaar Emporia

De wind komt schuin van achteren en helpt een voetje mee. We zijn al rond 13 uur in Emporia. We gaan naar de rodeo. Er zijn meer deelnemers dan enkele dagen geleden in Eads. Het is de beurt aan de jeugd van 10-12 jaar oud als we kijken. Ze moeten een lasso gooien om een vluchtend kalf. Er komt een lange pauze voordat de volgende categorie komt en buiten de arena ontmoeten we de grotere kampioenen.

Cowgirl

Een dame die kampioen was van USA (zie filmpje dat zij mij stuurde) en een jongeman die kampioen was van Nebraska. Je kunt het zien aan de buckle (gesp).

Kampioen USAKampioen Nebraska

De jongeman wordt opgeleid tot hoefsmid vertelde hij. Zie filmpje

Laat in de middag begint het te onweren en dan komt het water met bakken uit de lucht

BliksemStrortregen

Nadat het 4 maanden niet geregend heeft, kunnen de boeren nu kunnen gaan zaaien, de zaadjes blijven nu wel liggen.

1. Marlene:
    18 september 2022
    ....wat die regen betreft, zo ongeveer als hier de laatste dagen. de natuur kan zich eindelijk laven aan het hemelwater. ik denk dat jullie wel met knorrende maag in Emporia zijn gearrriveerd...
  2. Anneke:
    18 september 2022
    Leuk om zo'n rodeo in de echt mee te maken. Hopelijk deze nacht niet in 'n tentje met dat weer. Hier regent het bijna de hele dag. De herfst komt er aan.
    Groetjes, Anneke en Frans
  3. Wim en geke.:
    20 september 2022
    Dat is bijzonder om een rodeo mee te maken.En hopelijk hadden jullie een leuke overnachting en niet in jullie tent.Veel fiets plezier.Groetjes v Wim en Geke.