Dag 62 maandag 19 sep richting Parker.

19 september 2022 - Adrian, Missouri, Verenigde Staten

We ontbijten met cruesli gedoopt in jus d’orange. Probeer het maar eens. Heerlijk.

We fietsen met een sterke wind ietsjes van achteren. We gaan naar Warmshowers Shaune en Liz 77 km verder. Na anderhalf uur stoppen we bij een boerderij in de schaduw. Even later komt boer Greg thuis op de tractor.

Greg

Hij is samen met zijn broer en 2 neefjes de eigenaar. Ze bezitten 1600 Ha landbouwgrond waar ze graan, sojabonen en mais verbouwen. We fietsen naar zijn neefjes die mais aan het oogsten zijn met een combine van $750.000 en een grote tractor met kar met een waarde van $525.000. Even later zit ik in de combine en Wies in de tractor.

Neef€half miljoenCornfield

Beide hebben airconditioning en rijden geheel automatisch op GPS en de neefjes kijken op schermen en hebben eigenlijk geen stuur nodig. Ik vind het high tech, alles John Deere wat de klok slaat, kleding inclusief.

Elke minuut dat we hier rondhangen moeten we later betreuren als het vanmiddag 37 C wordt. Tegen 11 uur gaan we weg, nog bijna 50 km te gaan.

We laten Shaune weten dat we onderweg een hapje eten in Dutch Country Café op zijn advies. Shaune weet alle fietsroutes in de verre omtrek. Waardevol persoon voor onze reis. We zoeken nog zo’n persoon die het weer kan bedienen.

Het is bloedheet met de föhnwind in de rug. Nat van het zweet komen we om 3 uur aan, de laatste kilometers begeleid door Shaune.

Richting Shoane en Liz

Liz, de vrouw van Shaune gaat heerlijk koken voor ons. In menig Amerikaans restaurant is de kwaliteit minder. Morgen gaan we onderweg niet kletsen hebben we elkaar beloofd, want het wordt weer 37 C. Shaun stippelt de route uit voor morgen en belt iemand 73 Km verderop. Is ook geregeld, we kunnen morgen bij Bill slapen.

1. Anneke:
    21 september 2022
    Sjonge, wat heet. Dan kun je toch niet zo veel kilometers afleggen. Hoe houden jullie dit vol. Chapeau.
    Groetjes, Anneke en Frans
  2. Robert:
    22 september 2022
    Dat zijn nog eens boeren daar. Kun je je lol wel op. Mooi allemaal om te zien en te lezen!