Dag 68 zondag 25 sep richting Marthasville Missouri

25 september 2022 - Marthasville, Missouri, Verenigde Staten

We zijn op de route als we een groep twintigers zien. Ze zien er teleurgesteld uit. Ze hebben vannacht een feestje gehad en hier in de auto geslapen. Het was een korte en hevige nacht want iemand heeft met een jachtgeweer van dichtbij op de radiator van de auto geschoten.

Hagel in de grill

De mannen hebben de dader in de ogen gekeken kort voordat hij schoot. Twee auto’s moeten afgesleept worden.

We gaan eten in het Duitse stadje Hermann en ik bestel Bratwurst met Kraut. Nooit meer in dit restaurant.

Lunch

Ik ga wel naar Herzogenrath. De rode kool had een ondefinieerbare smaak net zo als de kartoffelen. De Bratwurst was lekker maar het broodje lag in de nattigheid van de Kraut en was niet meer knapperig. Een dikke onvoldoende Helmut en Ulrike.

Even later maak ik een foto van een vrachtschip wat de Missouri afzakt gelijk met onze snelheid.

Vrachtboot

Stroomopwaarts gaan ze op kruipsnelheid. ‘s Avonds kamperen we en er is zowaar weer een douche en toilet. De plaatselijke supermarkt verkoopt elke dag bier, maar niet op zondag. We kopen ontbijt en lunch in voor morgen, want morgen is het maandag en is er de volgende 80 a 90 km weinig te krijgen onderweg.

1. Anneke:
    26 september 2022
    Wat een land, schieten waarschijnlijk zonder reden. Misschien waren de feestvierders luidruchtig.
    Morgen best de nodige kilometers.
    Succes!!!!!!
    Groetjes, Anneke en Frans