Dag 1 16 okt

16 oktober 2023 - Sapa, Vietnam

Ik ben gearriveerd in Sa Pa. Onderweg ontmoet ik veel fietsers die ongeveer dezelfde route fietsen als ik. Het laatste stuk vanaf Hanoi reis ik met de bus. De bus lijkt veel op een indische bus, beschilderd en voorzien van alle toeters. Maar het gaat in Vietnam langzaam. Onze chauffeur is erg voorzichtig. Hier in Vietnam kun je elke uithoek bereizen met de bus. Kosten voor mijn rit met fiets €26 waarbij ik 280 km heb gereisd. Daar wordt je blij van.

Ik heb mijn huiswerk gemaakt en ik zal de kennis nog nodig hebben om een lijnbus te  bemachtigen met een app, die mij en mijn fiets de steile bergen over brengen als dat nodig blijkt te zijn. Ik bedoel steile bergen boven 20% sla ik echt over en minder ook. Dat gaat me niet lukken, daar ben ik heel eerlijk in.

Inmiddels heb ik de betaalkaarten getest. Één ATM accepteerde mijn RABO pas niet. Uiteindelijk toch gelukt bij een andere machine en ben nu multimiljonair.

Even snel een biertje gedronken tussen de lawaaierige Vietnamesen en nu douchen en naar bed

1. Martin:
    Hoi ton.

Wat fijn dat je goed bent aangekomen.
    Mooi om te horen dat je in dat land nu al multimiljonair bent😂 doe je al goed.
    Slaap lekker en geniet van de volgende dag.
    Groet martin
  2. Anneke:
    16 oktober 2023
    Het begin is goed. Goed aangekomen en al een busreis gehad. Fijn om te horen . Goede nachtrust en morgen, nieuwe dag, nieuw avontuur. Groetjes van ons.
  3. Anke:
    16 oktober 2023
    Fijn dat je er bent en dat er meerdere gekken op deze planeet zijn die een gelijkaardig project hebben, toch weer een geruststelling. Welterusten en knuffels van ons allemaal.
  4. Gertie Wesolek:
    16 oktober 2023
    Goede reis en veel fietsplezier. Gertie
  5. Louis Cordewener:
    16 oktober 2023
    Kijk eens wat de tennisballen kosten in Vietnam Ton! En… blessure vrij blijven. 🇻🇳
  6. Geke en Wim:
    Hi Ton,
    Leuk je 1e bericht te lezen en dat er zoveel gelijkgestemden dezelfde fietsroute doen.
    Groetjes van ons
  7. May en Corry Derks:
    16 oktober 2023
    Heel veel fietsplezier Ton. Lekker weertje daar?
    Groetjes
  8. Robert:
    16 oktober 2023
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Het wordt vast een hele avontuurlijke reis. Niemand om op terug te vallen. Dus handig als er inderdaad nog meer mensen die kant op gaan.
  9. Wim:
    Wat een avontuur, geniet er van Ton . Groetjes Wim
  10. Agnes Amkreutz:
    17 oktober 2023
    Hoi ton mooi dat je goed bent aangekomen wij wensen jou een geweldige avontuurlijke reis.gragnes en ger
  11. Jos Hermans:
    17 oktober 2023
    Hoi Ton, veel fietsplezier! Groetjes Jos.
  12. Marga en Kees Hagenaars:
    17 oktober 2023
    Het is wel meteen duidelijk dat je in een andere omgeving terecht bent gekomen. En dan is een voorzichtige chauffeur wel prettig. (-:
    De eerste horde is genomen, nu kan het genieten beginnen.
    We wensen je droog weer en vooral ook "windje mee"
    Marga en Kees.
  13. Ria Geurts:
    17 oktober 2023
    Een goed begin. En met veel gelijkgestemden om je heen hoef je niet altijd alleen te zijn. Pas goed op jezelf en veel reis- en fietsplezier.