Dag 18 Yen Cat

2 november 2023 - Yen Cat, Vietnam

Vanaf gisteren fiets ik in een gebied wat de toerist niets te bieden heeft. Je krijgt alleen maar foto’s van varkens naar de eindbestemming en dergelijke toevalligheden die ik zie.

Een broodje ei met koffie als ontbijt wordt in een tuin opgegeten.

45F37E41-E259-49CF-BD6E-0851915A28EE

Het is 7 uur en 23 graden met een vochtigheid van 95 %. Het jasje blijft uit vandaag.

Ik heb de keuze om de drukkere Ho Chi Minh route te fietsen met toeterend verkeer of ik ga volgens Komoot, de fietsapp, binnendoor. In kies voor Komoot maar ik ben me ervan bewust dat deze app me over slechte zandpaden kan sturen. Ik moet inderdaad twee keer omdraaien omdat het pad te slecht wordt. Nu maakt dat op deze afstand niet schrikbarend veel uit. Ik heb er plezier in om met Google Translate de weg te vragen en vragen van de Vietnamees te beantwoorden. Ik wordt uitgenodigd om te eten bij een plaats waar ik cola drink. Cola zuivert de ingewanden. Ik sla de uitnodiging vriendelijk af. Ik wil op of dichtbij de bestemming zijn als het heet gaat worden.

Er zijn veel visvijvers al of niet commercieel.

D06D67C8-3434-44AA-862B-249584F2CDC8

Ik ben om 12 uur al vlakbij het hotel. Eerst eten voordat ik verder ga. Weer een verrassingsmenu. Niet pittig graag is het verzoek. Het is lekker maar de tranen schieten me af en toe in de ogen. Gelukkig heb ik water en lekkere zoete thee op tafel staan.

Avonds kies ik voor eend in een heerlijke tamarinde saus. Ik krijg zoveel rijst dat de export van rijst een stuk lager is komende week. Hou daar alvast rekening mee