Dag 36 Soukhouma

21 november 2023 - Soukhouma, Laos

Gisteren hebben we kennis gemaakt met Enrico en Ulrike uit Zwitserland.

728F8025-B255-45C4-AFE8-51A970A90C83

Ze fietsen de volgende dagen dezelfde route als ik tot Siem Reap Cambodja maar twijfelen, net als ik, om met de bus te gaan want hotelovernachtingen zijn in noord Cambodja sporadisch. Ervaren lange afstand fietsers zijn het. Enrico heeft een week geleden een nieuw achterwiel opgestuurd gekregen vanuit Bangkok. Er waren een paar spaken gebroken en daarna brak de velg.

Het guesthouse van afgelopen nacht was te duur omdat er geen voldoende warm water was. Een pisstraaltje zo gezegd. We kregen wat geld terug. Ik heb medelijden met het arme jonge vrouwtje en geef haar op internet toch een goeie beoordeling. Ze had het meer te danken aan de gezellige avond.

We gaan 70 km fietsen maar het is al laat als we vertrekken. Bovendien kunnen we de juiste weg niet vinden, dus er ging wat kostbare tijd verloren want die zon draait constant door.

De omgeving waar we fietsen was niet interessant maar onderweg komen we een Frans stel tegen die we al eerder ontmoet hebben bij Mr Vieng

We krijgen informatie van Estelle en Emanuel dat de weg die wij morgen gepland hebben en die zij vandaag fietsen slecht is. Ulrike en Enrico uit Zwitserland hebben een juiste keuze gemaakt door aan de oostkant van de Mekong te blijven.

We veranderen ons plan en gaan morgen  via een veerpont, maar deze staat niet op de kaart. Van horen zeggen.

We eten op de markt maar het zag er niet fris uit. Het vlees wordt gekookt maar als het klaar is vraag ik haar om de hele zooi in de wok te bakken.

07F24565-34AC-47B8-9273-F57E61A61D81

Heerlijk. Het zit ook vaak tussen je oren. Maar het zijn mijn oren.

1. Anneke:
    21 november 2023
    Gezellig zo'n groep ervaren fietsers. Daar zal heel wat kennis, ervaring en kunde uitgewisseld zijn.
    Groetjes