Dag 54 Pattaya

8 december 2023 - Pattaya, Thailand

De laatste etappe is 70 km. Er zijn in hoofdzaak 2 varianten. Een langs de kust en een, de kortste, door de heuvels. Ik kies de laatste. Op Komoot zijn er heuvels van 250 hoogtemeters maar niet steil. Het duurt even voordat ik de stad uit ben en daarna doorkruis ik een gigantische petrochemische fabriek. Ik wordt over het terrein gestuurd maar ik moet omdraaien, Komoot zit er weer helemaal langs. Na 2 uur ben ik eindelijk verlost van het verkeerslawaai en doodlopende wegen. Licht stijgend fiets ik weer langs palmbomen, ananasvelden en schaduwrijke bossen.

De cassave wordt ook hier verbouwt. De plant met wortel die naar aardappel smaakt dus. Bij de oogst wordt, net als bij aardappelen, de hele plant uit de grond getrokken. De steel wordt hier weer gepland voor een volgende oogst.

15593678-5852-48C8-BFE9-C8F1EBDAD222

Makkelijk, steeltje afhakken aan twee kanten en de grond in steken.

Vanaf een heuvel zie ik Pattaya op 20 km liggen.

54E19093-A160-48DD-82EA-2371640629E5

Het is een grote stad bekend om zijn sextoerisme. Ik ben er nog niet want Komoot stuurt me tegen muren. Vervelend maar zonder Komoot kom ik niet op de eindbestemming. Het verkeer wordt druk en met de fiets ben ik sneller dan de auto’s. Er zijn veel westerse mensen. De mannen met dikke buiken hebben een groot aandeel.

Avonds ga ik naar de Alcazar Cabaret Show

F2D2BDC6-0B25-4F12-AC39-8BFC8C317A97

uitgevoerd door transgenders. De show is perfect. Kleding, decor, muziek en mooie hijzijs. Ik zit in rij 5 dus bijna met mijn kin op het podium. Mijn ogen staan de hele show op steeltjes.

Een zangeres zingt solo in het Engels en geeft iedereen in de voorste rij een handje. Een jongeman van nog geen twintig krijgt de volle aandacht van haar tijdens het liedje en bij afloop een kus. Daarna trekt zij de pruik af en is het een hij. Het publiek wordt wild. De jongeman zal die aandacht wel niet leuk gevonden hebben.

Foto’s mogen binnen niet gemaakt worden. Zie You tube

Na de show staan de artiesten buiten om met de bezoekers een foto te maken. Kost wel €3 per artiest. Op het podium leken het kleine mensen maar buiten zijn de hijzijs van mijn lengte. Is er iemand die deze hijzijs niet knap vinden?

F32BD888-7398-4A2B-9215-E156290EFD9F22B58E85-FD2F-4F0E-8E9F-0C389C9BE576

Het zal ook een hele investering geweest zijn. Als ze maar gelukkig zijn.

1. Nelly verbeek:
    8 december 2023
    45 jr geleden ongeveer zijn Piet en ik ook in Pattaya geweest.
    Echt sextoerisme, hij had pech dat ik naast hem liep.
    Bijna einde van een fantastische reis
  2. Wies Luijten:
    10 december 2023
    Dank je Nelly voor de belangstelling
  3. Josje:
    12 december 2023