Dag 32 Bolaven Plateau Paksong

16 november 2023 - Paksong, Laos

Ik laat mijn bagage in mijn kamer staan en fiets naar de Champee waterval hier vlak in de buurt. Ik passeer een koffieplantage.

15944BEE-8EE3-46C0-92E6-07B39AD3758B2280DEC9-48FB-47EC-B05C-74EF260FEF7A

De bonen worden geplukt en verdwijnen in grote zakken. Als de weg niet meer verder gaat parkeer ik mijn fiets en loop richting trapjes die me naar de waterval leiden.

E7255A68-9072-45AE-A20F-8BDD493B1175

Het water is niet koud maar de gladde stenen onthouden me ervan om het water in te stappen.

13EA7B45-481D-4ABC-BE81-C72AC7877BF8101AF271-05DA-46BE-8790-B9AD7AF9FBEE

Het bezoek is kort. Terug bij de fiets bestel ik nog een koffie. De elektrische koffiemolen weigert dienst. Ik draai wat met de kabel bij de stekker en plotseling komt er geluid uit dat ding. Even later zit ik aan de koffie.

Terug bij het Resort vraagt iemand waar ik vandaan kom. Ik zie dat hij een Santos rijdt dus het antwoord is niet moeilijk. Het is een Tilburger, Johnny Wolfs. We eten samen en spreken af dat we tot de volgende slaapplaats samen fietsen. We willen nog een waterval bezoeken maar het begint te regenen. De plannen worden in de ijskast gezet. Morgen gaat hij naar het oosten richting Vietnam en ik ga verder met de loop om uiteindelijk weer in Pakse te arriveren.

Johnny heeft erg veel gefietst zoals Marokko, Z-Amerika, N-Noordwegen, India.

Johnny is vrachtwagenchauffeur en heeft een flinke burn-out gehad. Als hij terug komt gaat hij weer werken.

We zitten nu voor €6,50 per kamer in een Homestay.

1. Anneke:
    16 november 2023
    Toch geen plannen voor de volgende grote trip. Alweer mooie foto's. Fijne tocht verder.