Dag 61 zondag 18 sep richting Burlington

19 september 2022 - Emporia, Kansas, Verenigde Staten

We gaan ontbijten waar de lokale bevolking gaat. Geen SubWay, McDonalds of andere waardeloze tenten. Daar waar je flink moet dooreten anders krijg je het gebakken ei met spek en toast niet op. Even gepraat met een local. Hij wist dat we een Zuiderzee hadden en dat de mensen onder de zeespiegel wonen. Wat hij ook wist is dat “God created the world, the Dutch created The Netherlands”. Daarna fietsen we naar het oosten, op zoek naar meer wijzen.

We fietsen over een gravelweg.

Gravelweg

Met brede banden glijden we over de gravel en over een roestige stalen brug. Veel troosteloze rivieren staan droog en de modder en kapotte bomen vormen hier het decor.

Verroeste brug

Het blijft dreigen boven ons en we moeten heel even ons duikpak aantrekken.  Een stukje verderop als het niet meer regent krijg ik de derde lekke band. Ik ga even rigoureus te werk en vervang de binnen en buitenband. Het lek zoeken bij 34 graden vergt veel energie. Nog 7 km dan zijn we op de campground van de US Army Engineer Corps. We duiken met binnenband het water in en zien meteen bubbeltjes. De oude binnen en buitenband wordt weer terug gezet en het reservemateriaal is weer terug in magazijn C stelling A onderste verdieping. De campground is leeg. Verderop zijn douches maar bij onze tent staat een overdekte picknick plek met koud stromend water. We moeten wel door de knieën maar voor een douche gaan we niet lopen. Er is ook verlichting want het is om 20 uur donker. We hebben nog sudoku’s in de tas.

Bij de ingang van de campground staat de toegangsprijs, af te rekenen bij de Ranger. De Ranger zal $7,50 niet de moeite gevonden hebben want we hebben niemand gezien. Het kooktoestel wordt weer voor de dag getoverd en er zit een 2 gangendiner aan te komen. Chili Con Carne en ananas als toetje. Afwassen gebeurt onder dezelfde kraan als waar we eerder gedoucht hebben. We zijn circulair bezig.

Campground

1. Anneke:
    21 september 2022
    Wat een verhaal. Wies bij een zeer lange meneer. Grappig, zo stond ik ook eens naast een zeer lange Amerikaan in Ierland. Kwam niet eens tot z'n navel. Hilarisch. Hoop dat de chili lekker was.
    Groetjes, Anneke en Frans