Dag 98 dinsdag 25 okt richting Yorktown

25 oktober 2022 - Williamsburg, Virginia, Verenigde Staten

We fietsen een van de mooiste delen van onze tocht. Het is de Colonial Parkway, een soort autoweg voor fietsers en soms een verdwaalde automobilist. Er zijn vele viaducten die het andere verkeer van ons scheiden.

Colonial Parkway

In Williamsburg gaan we het centrum in voor de noodzakelijke koffie. In deze toeristisch stadje ligt het Colonial Historic Park wat een mooi openluchtmuseum is van 200 jaar geleden.

YorktownWilliamsburgMuseum

De finish ligt dan nog op 21 km

YorktownFinish

en daar, aan de Atlantische Oceaan, stopt ons verslag.  We zijn blij dat we de finish bereikt hebben. Het was me een reis maar ook blij dat we eraan begonnen zijn. Al de ontmoetingen van bijzondere en gastvrije mensen is een verrijking in ons leven.

We fietsen terug naar Warmshowers Camilla en Debra die ons morgen met de camper naar het treinstation brengen hier in Williamsburg.

We hebben geslapen

10 keer in een kerk

2 keer B&B

5 andere welke niet in een vorige categorie passen

We hebben

-stinkend veel geluk gehad met het weer, hoewel het soms heet en zeer winderig was.

-geluk gehad met onze liften die we gekregen hebben.

-6200 km daadwerkelijk gefietst.

-6 lekke banden gehad.

-4 rustdagen gehad waarvan 1 met de UHAUL.

Met dank, veel dank aan onze Warmshowers, familie en kerken die een dak boven ons hoofd hebben gegeven en onze droom mede hebben gerealiseerd

Met dank aan onze trouwe lezers die aan ons dachten

1. Huub Lindelauf:
    R E S P E C T !!!
  2. Louis Cordewener:
    26 oktober 2022
    Topprestatie van jullie beide en veel respect voor wat jullie gedaan hebben. Ik zou hier een boek overschrijven of een podcast van maken. Groetjes van Anky en Louis en een goede terugreis gewenst!
  3. Nelly verbeek:
    26 oktober 2022
    Schitterende levenservaring. Jullie hebben de moed erin gehouden, de moet hoeft niet meer.
    We zullen jullie verslagen missen.
  4. H.J.A. Rutten:
    26 oktober 2022
    Geweldig, ik heb iedere dag volop genoten van jullie verslagen. PEROFICIAT !!! met deze prestatie en bedankt voor de mooie reisverslagen. Ik wens jullie dan ook een goede vlucht terug en heelhuids thuis! gr. Hennie.
  5. May en Corry Derks:
    26 oktober 2022
    Jullie kunnen terugkijken op een mooie en uitdagende tocht. Bedankt voor de vele en mooie verslagen. We hebben er geen een overgeslagen! Goede terugvlucht.
  6. Agnes Amkreutz:
    26 oktober 2022
    Hoi wies en ton wat een prestatie wij gaan het jullie niet na doen goede terugreis.groetjesagnes en ger.
  7. Marlene:
    26 oktober 2022
    GEWELDIG Ton en Wies, wat een prestatie!!! PROFICIAT dat jullie je doel hebben bereikt!!!
    ik sluit me helemaal aan bij de vorige reacties. ook ik heb genoten van jullie verhalen en ook nog eens veel geleerd over Amerika. dank je om elke dag een verhaal te schrijven en ja, het zou een mooi boek zijn! petje af voor jullie moed, uithoudingsvermogen, strong spirit, humor en relativeringen. nu nog een behouden terugreis en tot ziens in Landgraaf !! liefs en groetjes van Marlene
  8. Gertie Wesolek:
    26 oktober 2022
    Geweldig Ton en Wies. Wij doen jullie dat niet na. Ik heb ook genoten van jullie verhalen en neem het petje voor jullie af. Goede terugvlucht en welkom thuis. Liefs Gertie en Jos
  9. Anneke:
    26 oktober 2022
    Het laatste verslag van jullie laatste fietsdag van jullie uitzonderlijke reis. Wat een avontuur. Wij hebben jullie mogen volgen vanuit onze luie stoel. Wij zijn verheugd om jullie weer te zien. Afgetraind dat wel. Er moeten wel weer wat kilo:'s bijkomen maar dat gaat lukken met de feestdagen die eraan komen.
    Een hele goede vlucht terug gewenst. Tot ziens in Landgraaf.
    Groetjes, Anneke en Frans
  10. Wies Luijten:
    27 oktober 2022
    Anneke , dankjewel voor al je leuke en opbeurende reacties. Ook ik heb hiernaar uitgekeken.
    Wordt het niet eens tijd dat we vieren dat wij samen in 1987 begonnen zijn bij TCN bij “Opvang nieuwe leden “ en sindsdien elkaar nooit meer uit het oog verloren zijn. Toch wel bijzonder
  11. Phyl:
    27 oktober 2022
    Congratulations!!! Can’t wait to see you in Netherlands! - Someday…
  12. Wies Luijten:
    Thanks Phyl
    We are in Washington now and visited the holocaust museum. Very impressive and a dark page in the European history.
  13. Anneke:
    27 oktober 2022
    Zoals je zegt :zeer bijzonder. 35 jaar.
    We moeten wat afspreken als je terug bent en weer gesetteld bent.
  14. Ad Luiten:
    27 oktober 2022
    Ton en Wies , heel veel respect voor jullie uithoudingsvermogen.
    Dit is een hele knappe prestatie , die weinige jullie na zullen doen.
    Wij wensen jullie een goede terugreis , en tot weerziens in ons gezellige Nederland.
    Lieve groetjes , Ad en Stephy.
  15. Antoon Hermans:
    Wies & Ton,
    Complimenten voor de enorme prestatie van de west- naar de oostkust van de US te 🚴‍♂️ fietsen.
    Bijzonder jullie tocht te volgen.
    Save travels home. 🚅 🛫
    Antoon 😀👍
  16. Anny Arts:
    27 oktober 2022
    Ton en Wies, geweldige prestatie, heel knap van jullie.
    Goede reis naar huis en tot ziens in Nederland
    Groetjes Ben en Anny, Horst
  17. Robert:
    28 oktober 2022
    Gefeliciteerd! Wat een tocht is dat geweest met prachtige ervaringen! Heerlijk dat pensioen :)
  18. Huub en Ien:
    28 oktober 2022
    Fantastisch dat jullie je doel gehaald hebben, PROFICIAT. Veel ervaringen opgedaan, verschillende omgevingen doorkruist en enorm gastvrije en aardige mensen ontmoet. Mooie herinneringen die jullie zullen gaan vastleggen in een (foto)boek denk ik zo. Wel eerst even afkicken maar ook wel weer fijn om dichterbij de mensen te zijn die je lief zijn, of niet? Goede reis, kom goed thuis en geniet vooral nog lang na! Lieve groet, Huub en Ien
  19. Phyl:
    29 oktober 2022
    It is a powerful museum. Enjoy your time
    There. Neil wants to tour either Croatia to Greece, or Budapest east on the Danube. Maybe we can meeet for a bit if it.
  20. Martin:
    29 oktober 2022
    Trots dat mogen jullie zeker zijn.
    Jullie zijn toppers
    Goede reis terug na Nederland.
  21. Amy Ward:
    30 oktober 2022
    Amazing accomplishment completed by two very special people! You should both be so proud!
  22. Tom Rössel:
    30 oktober 2022
    Toppers zijn jullie echt diep respect dat jullie samen de uitdaging zijn aangegaan echt Chapeau dat jullie weer heelhuids en gezond met een voldaan gevoel aan jullie reis kunnen terugdenken.
  23. Toos Arts:
    30 oktober 2022
    Wat een geweldige tocht hebben jullie gefietst, veel gezien en meegemaakt. Dat wordt nog lang nagenieten. Goed uitrusten, een fijne terugreis en dan thuis bijkomen én genieten van jullie gezin. Groetjes Toos en Wiel.
  24. Huub en Annelies:
    30 oktober 2022
    Proficiat met deze geweldige prestatie, chapeau!
    Nu even van de welverdiende rust genieten.
    Goede reis naar huis en tot ziens
    Groetjes Annelies en Huub
  25. Huub en Annelies:
    30 oktober 2022
    Woorden ontbreken mij! Bergop bergaf ups en downs. Alles hebben jullie met verve doorstaan. En hoe. Een prestatie van formaat.
    Met ervaringen rijker terug naar LANDGRAAF. 🚴‍♂️🚴‍♀️

Groetjes,

Johan en Monique
  27. Hein Ariesen:
    1 november 2022
    Het is volbracht Wies en Ton. Chapeau en respect voot deze enorme prestatie.
    Tot snel in Landgraaf.
  28. Mia Litjens:
    1 november 2022
    Proficiat Ton en Wies met het volbrengen van jullie fietstocht! Een diepe buiging voor deze prestatie. Jullie hebben veel kilometers afgelegd, mooie dingen gezien, mooie mensen ontmoet en geregeld af moeten zien. Maar dat maakt de prestatie nog waardevoller. Nu lekker naar huis, bijkomen van deze monstertocht en genieten van jullie gezin en natuurlijk jullie kleinkinderen. Groetjes en tot vrijdag!
  29. Jesse Ward:
    8 december 2022
    This makes me smile so much! What an amazing trip!