Dag 97 maandag 24 okt richting Williamsburg

24 oktober 2022 - Williamsburg, Virginia, Verenigde Staten

We fietsen na ons ontbijt een stukje terug waar we vandaan gekomen zijn totdat we de route weer oppikken. Dit stuk gaat door de bossen op een fietspad waar het relatief druk is met fietsers. De tweede helft vanaf Colorado hebben we nog geen TransAm fietsers ontmoet. We zijn blijkbaar de langzaamste. Het is weer een schitterende dag met zon en weinig wind. De kleuren van de herfstbladeren zijn niet zo groen als ik gisteren schreef. De zon kleurt de natuur ook in andere kleuren.

FietspadChesapeakeFietspad

We fietsen een 2 km lange laan in

Laan naar Berkley

en bezoeken Berkely Plantation,

Berkley

geboortegrond van de Harrisons die 3 presidenten hebben geleverd. In de rondleiding wordt verteld dat Thanksgiving hier als eerste in de USA is gevierd door kolonisten die hier aan land kwamen 400 jaar geleden.

We fietsen langs een katoenplantage.

KatoenveldKatoen

De grote plantages liggen niet hier maar in het zuiden van de USA. De Berkely Plantation was in het verleden toch nog bijna 10.000 ha.

We overnachten bij Warmshowers Camilla en Debra. Zij hebben op de tandem 3 keer de USA van Oost naar West gefietst maar ook de gehele westkust en oostkust. Petje af voor deze twee dames van 77 en 70 jaar jong.

Vanavond is er spaghetti en ijs na. Niemand hoort ons mopperen.

We genieten van het uitzicht op hun terras.

Zonsondergang

Wij slapen op de benedenverdieping waar we zo het water in zouden kunnen lopen om te zwemmen. Helaas, te koud

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim en geke.:
    25 oktober 2022
    Dit was een erg mooi traject gezien ook de foto's.Bijna in Williamsburg,wat een erg leuk openluchtmuseum heeft,"Collonial Williamsburg".Heel veel succes met de laatste miles.Een grote proficiat voor deze geweldige prestatie!!.Een goede terugvlucht voor jullie. Groetjes v Wim en Geke.
  2. Wies Luijten:
    26 oktober 2022
    Dankjewel voor de tip van het openluchtmuseum in Williamsburg. We zijn er geweest en het was zeer de moeite waard. Groetjes
  3. Anneke:
    25 oktober 2022
    Geweldige dag, deze dag. Jullie hebben weer vanalles meegemaakt. Geen gekke dingen, dus jullie waren echte toeristen. Zo gaan de laatste dagen langzaam voorbij.
    Nog een paar mooie laatste dagen, dat wensen wij jullie. Natuurlijk ook een rustige vlucht terug.
    Groetjes en tot ziens, Frans en Anneke