Dag 96 zondag 23 okt richting Willis Church

23 oktober 2022 - Richmond, Virginia, Verenigde Staten

We hebben een goed ontbijt bij Waffle House. In eerste instantie ziet het eruit als een fastfood restaurant maar de receptie van ons motel beveelt dit aan en het valt niet tegen. Dat wisten meer mensen want we moesten even wachten voor een vrije tafel.

Goed eten is belangrijk, de energie kan maar op een manier naar binnen komen.

We fietsen dwars door de grote stad Richmond.

Wegen boven onsModern gebouw

We verwachtten dat vele stoplichten een hindernis zouden worden maar een fietsstrook schept verlichting. Na het centrum is er zelfs een fietspad langs het water en daarna langs de Highway. Mooie stad waar we koffie gedronken hebben en warme chocolademelk met marshmallows.

We zien ook een presbyteriaans seminarie.

Presbyteriaans Seminarie

De laatste 10 km fietsen we door de toenmalige slagvelden van de Civil War waarin destijds 600.000 Amerikanen sneuvelden.

Slagveld

Guns N’ Roses zingt ‘What is so civil on war anyway’ in het liedje Civil War.

De lichte regen draagt bij aan het droevige verleden.

Regenkleding

Ik ben 1 van de 2 overschoenen verloren en draag nu een plastic zak om mijn schoenen droog te houden. Ik heb nog 5 van zulke zakjes maar overmorgen zullen we onze laatste etappe gaan fietsen. Dus genoeg zakjes lijkt me.

We slapen vannacht in de Willis Church. Het reserve droog voedsel wordt aangesproken. Er zal geen rede meer zijn om dit nog mee te nemen. Overigens smaakt het voortreffelijk. Overmorgen fietsen we naar Yorktown, onze eindbestemming van de Trans America Bicycle Trail. Hier houd onze tour op maar ook dit blog, maar zover zijn we nog niet.

Heb je onze dagelijkse herfstfoto gemist?  Dat klopt, de herfst is hier nog niet begonnen. Het is groen in oost Virginia.

1. May en Corry Derks:
    Hoi Ton en Wies.
    Goh dan is het weer zover en komt er een einde aan dit avontuur. Want dat was het zeker voor jullie. Wij vinden het allebei fijn dat we jullie van dag tot dag hebben kunnen volgen. Af en toe hebben we echt wel tegen elkaar gezegd gaat het wel goed en zou het lukken. Maar nog een dagje en dan hebben jullie het erop zitten. Geniet nog van je laatste dag van de reis morgen en een goede terugvlucht naar NL. We zien jullie binnenkort weer.

Groetjes May en Corry Derks
  2. Marlene:
    24 oktober 2022
    jeetje, is het alweer zo ver Ton en Wies.... jullie reis zit er dan toch zowat op...WOWWWWWW, super gedaan !!!!! nou, herinneringen hebben jullie sowieso al gemaakt door dit reisblog te schrijven. ik zal het missen, om jullie dagelijkse Amerikaanse avonturen zo trouw gepresenteerd te krijgen in mijn mailbox. ik wens jullie een goed einde toe van deze miraculeuze reis !!!!!!
  3. Phyl:
    24 oktober 2022
    You are almost there! Hope it has been wonderful! Would love to hear from you.
  4. Anneke:
    24 oktober 2022
    De 96ste dag. Wat is die tijd omgevlogen en wat hebben we mogen genieten van jullie avontuurlijke reis. Zelf zouden we dat niet zo gauw doen. Chapeau!!!
    Guns N' Roses. Goeie groep, mooie muziek.
    Bijna niet voor te stellen dat jullie de reis bijna voltooid hebben.
    Ton zit al vast en zeker te broeden op iets nieuws. Een nieuwe uitdaging. Wies, in de remmen. Ben benieuwd, we horen het wel.
    Nog 2 dagen rustig fietsen.
    Heel veel groetjes van Frans en Anneke
  5. Geke en Wim:
    24 oktober 2022
    Het einde is in zicht. Terugblikkend zijn jullie ongetwijfeld trots op jullie zelf dat jullie deze afstand fietsend hebben afgelegd. Toegegeven: het was inspannend, wellicht zwaar af en toe
    maar wat een ervaring en een verrijking!
    Goed gedaan.
  6. Jesse Ward:
    24 oktober 2022
    Amazing! Enjoy these last few days! Good luck!