Dag13 richting Bates Campground

26 juni 2022 - John Day, Oregon, Verenigde Staten

Uitzicht vanuit de tent om 6 uur

Zo worden we wakker

Om 6.45 zitten we al op de fiets naar Prairie City waar we om 8.30 aan het ontbijt zitten.

Langs de wegPrairie City

Een hoogteverschil van 150 m hebben we nu gehad. Het wordt 32 graden en er moet een flinke klim van 520 m overwonnen worden. Niet de meeste hoogtemeters maar wel de hoogste pas tot nu toe.

De top

Verschillende drinkstops worden ingelast gedurende de klim.

Halverwege de klimBergop

Het laatste stuk gaat weer lang naar beneden. Daar worden we helemaal gelukkig van.

BergafBergaf

Het zijn de kleine dingen die het bijzonder maken. Ik vind dit iets groots maar het zijn de verschillen tussen klimmen en dalen die het emotioneel maken.

We fietsen langs een bron met drinkwater  net voor we de camping opdraaien.

Water tanken

De wind begint te waaien en de temperatuur stijgt. Het is 12.45 u en we zijn op tijd binnen. Er is een ‘bike and hike’ sectie waar we ons tentje opzetten en helemaal alleen zijn. Op de campersectie staat 1 camper. De sprinkler installatie houdt het gras diepgroen. Je kunt eronder douchen, moet je wel hard meerennen om de Shampoo uit te spoelen. We hebben al genoeg inspanning geleverd.

Vanavond 3-gangen diner, water vooraf, kant en klaar mixen met water en water als toetje.

3 gangen maaltijd

Goed gelezen geen biertje. Teveel gewicht.

Zonsondergang

1. Anneke:
    27 juni 2022
    Hoy kanjers, Niet te benijden. Om 6.45 op je fiets zitten. Even niet aan denken. Respect groeit voor jullie en wat voor een maaltijd als je zoveel energie moet verbruiken. Niet terugkomen als een stel breinaalden. Jammer dat je alleen op het veldje stond. Weinig aanspraak. Hopelijk gaat het goed met de blessure.
    Wij zijn vandaag na 2 maanden trekken weer thuis. Nu de grote schoonmaak van de caravan. Een week te vroeg terug maar het weer was instabiel.
    Heel veel groetjes, Frans en Anneke
  2. Mariëtte Voorpijl:
    27 juni 2022
    We hebben een paar dagen gemist van jullie verhalen. Knap dat jullie dit volhouden. Mariëtte
  3. Robert:
    Prachtige omgeving daar. En ook de zonsondergang. Erg mooie tocht
  4. Hein Ariesen:
    27 juni 2022
    Prachtige foto's en redelijk Spartaans.
  5. Anke:
    27 juni 2022
    Mooie verhalen en dito foto's, moest even 2 dagen inhalen. Hoop dat jullie het verder zonder dokter afkunnen
  6. Wim en geke.:
    28 juni 2022
    Wat een mooie maar intensieve tocht.De temperatuur is aardig hoog.Gaat t beter met je been?Veel fiets plezier!!
  7. Wies Luijten:
    29 juni 2022
    Het been en mijn bil ging al meteen goed. Na de dokter heb ik geen probleem meer gehad