Dag 12 John Day

25 juni 2022 - John Day, Oregon, Verenigde Staten

Om 7.15 zitten we al op de fiets. Het is maar 50 km en een hoogteverschil van 240 m. Het wordt 30 graden vandaag en de komende dagen wordt het nog warmer

Er stroomt een rivier door het dal en het groene grasland wordt goed besproeid. Daarbuiten is het dor. Het landschap is totaal veranderd sinds we de McKenzie pas over zijn.

Ik heb al enkele dagen last van mijn rechterbeen. Toch maar een dokter opzoeken in John Day want de vorige twee dorpen hadden geen dokter en het volgende ook niet. De dokter stelt vast dat het een ontstoken sciatic zenuw is die van mijn rechter bil naar onder gaat. Ik krijg prednison en zou van de pijn afzijn. Ik mag toch fietsen

We gaan naar de campsite.

John Day

De hoge rechters in Amerika hebben abortus verboden. De inflatie is torenhoog maar het meest pijnlijke is de hoge benzineprijs. We zijn in Trump county, het binnenland van Oregon. Je ziet banners waarop Biden de schuld krijgt van alles wat er verkeerd gaat. Er zouden zelfs terroristen binnenkomen. Ons USA vlaggetje op de fiets moet ons beschermen tegen Trump aanhangers.

We waren vanmiddag op zoek naar een dokter. Wij zijn gestopt bij een huis waar het gazon gemaaid  werd. Zij riep haar man erbij en samen gaven ze behalve de weg naar de dokter ook aanwijzingen en tips over de route die we volgen. Toen we ‘s avonds gingen eten

Jennifer en AndyCeasar salad. Veel groen eten

kwamen we Andy en Jennifer weer tegen. Ze nodigden ons uit aan tafel en we hebben nog 2 uur gekletst alsof we ons al jaren kennen. Zij namen afscheid en toen wij wilden betalen was de rekening al betaald.

De pijn in mijn bil is nagenoeg verdwenen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim en geke.:
    26 juni 2022
    Dat is erg vervelend dat je met pijn fietst.Hopelijk gaat t nu goed.Jullie ontmoeten ook geweldige mensen.Dat is ook een voordeel dat je individueel reist.We blijven jullie volgen.
  2. Anneke:
    26 juni 2022
    Hoy kanjers, vroege vogels. Wat een pech, een ontstoken zenuw, een vervelende blessure. Prednison, een paardenmiddel. Het helpt we, de pijn is weg. Houd het goed in de gaten. Jullie is dat wel toevertrouwd. Het is er nu erg warm, daarom dus zo vroeg op pad. Wat leuk dat jullie die aardige mensen weer ontmoet hebben. Dat is nu net het charmante van zo'n tocht. Je komt mensen tegen met wie het direct goed klikt. Wie van jullie heeft die blessure. Hoop dat ermee te fietsen valt. Neem genoeg rust. Heel veel groetjes, Frans en Anneke
  3. Ad Luiten:
    26 juni 2022
    Hopelijk gaat het met de pijn gauw beter.
    We hebben veel respect voor jullie uithoudingsvermogen.
    Veel groetjes , en een voorspoedige reis. Ad en Stephie
  4. Mia Cox:
    Hallo Wies en Ton,
    Leuk dat we jullie zo kunnen volgen,elke dag lezen we jullie verhaal.De mooie natuur en de mooie mensen die jullie ontmoeten dat is toch super.
    Geweldig hoe jullie het doen.Mia en Wim
  5. Wies Luijten:
    27 juni 2022
    Ton heeft de ontstoken zenuw