Dag 11 naar Dayville

24 juni 2022 - Dayville, Oregon, Verenigde Staten

We gaan uitgebreid ontbijten, cornflakes en twee eieren met toast.

De kerk in Mitchell

Om 9.15 fietsen we weg. Eerst naar de winkel om nog een extra fles water te kopen.

Water halen in Supermarkt in Mitchell

We hebben nu 4 L water bij ons. De eerste 11 km gaat het 550 meter omhoog. Erg constant geen moment van rust wordt ons gegund. Elk half uur stappen we af om uit te rusten, terwijl de temperatuur niet hoog is. Op het hoogste punt komen we een fietser tegen uit Oostenrijk Die doet de route van oost naar west. Hij ziet er nog fit uit. Hij heeft er totaal 6000km op zitten. Hij zal wel gedacht hebben dat die oudjes uit Holland er afgemat uitzagen.  Daar zou hij wel eens gelijk in kunnen hebben.

Hoogste punt vandaag

Vanaf nu gaan we licht naar beneden door een kloof en zakken 600 m over een afstand van 50 km. Een schitterende route. Een van de mooiste trajecten die we gefietst hebben

PauzeDe kloofDe kloofDe kloofDe kloof De kloof

We komen nog een paar fietsers tegen uit Duitsland, stoppen even en luisteren naar hun ervaringen

Om 2 uur zijn we in Dayville. Even koffie drinken en praten met een ouder echtpaar uit Californië We mogen zijn telefoon gebruiken omdat wij geen bereik hebben. We willen graag weten of Warmshowers gereageerd heeft op de volgende 3  overnachtingen die we gepland hebben

Zij had gewerkt in Duitsland als psycho analyst om militairen te helpen met PTSS als ze uit Afghanistan kwamen. Josiah, je mag later vertellen wat dat beroep inhoud.

Ik ga naar het toilet en de deur komt niet meer van het slot. Zachtjes tikken tegen de knop en dan springt dat rot ding open. Het leek wel bevrijding 1945. Ik loop naar de bediening en meld het probleem. Ze waren op de hoogte en ze hadden zelfs een nieuwe liggen. Ik meld me aan om de klink te vervangen. We zijn op de bestemming dus tijd genoeg. Het was drie uur, sluitingstijd, en de buitendeur gaat op slot. Geen interesse dus, terwijl buiten een affiche hangt dat ze personeel zoeken. Verder op de weg ligt de kerk waar we de tent mogen opzetten, mogen douchen en de koelkast plunderen.

We hebben een biertje onderweg gekocht en dat gaan wij nu opdrinken. Het water wat we vanmorgen getankt hebben is nog lang niet op.

Pony express