Dag 14 richting Baker City

27 juni 2022 - Baker City, Oregon, Verenigde Staten

We staan om 5 uur op vanwege de extreme temperatuur die wij vanmiddag gaan verwachten.

Ontbijt bij zonsopgang

We verwachten 37 graden en een windkracht 4 iets meer van achteren dan dwars. De weersvoorspelling is van gisteren want internet is afwezig in deze uithoek van Oregon, 6 keer groter dan Nederland. Wel hebben we het reisverslag kunnen versturen van gisteren omdat de camper in de buurt, zijn WiFi code gaf.

De pijn in de bil is helemaal verdwenen. We moeten 80 km fietsen met 520 m klimmen en nog meer dalen.

Rivier langs de weg naar beneden

We hopen voor 13 u in Baker city te zijn als we niet te lang blijven hangen bij een meertje. Het meertje valt tegen. Je moet eerst door de modder waden om in het water te komen. Het zou wel verkoelend geweest zijn want de temperatuur gaat richting 30 graden. Even een broodje eten en dan weer verder want oh,oh die hitte. De laatste 34 km gaan we berg af waarvan de laatste 15 km, toen we uit de bergen waren, met een flinke wind in de rug

Het is 34 graden als we om 13 u Baker City binnen fietsen.

Kunstwerk bij het Art Center

Direkt 2 alcolholvrije biertjes gedronken. Tijdens het fietsen hebben we ook bijna de hele voorraad water leeg gedronken, 3,6 liter. Een klein flesje blijft onaangebroken.

We overnachten bij Nancy die gisteren een feestje had en daarna bleef zitten met een volle koelkast. Nancy zorgt voor het eten en wij voor de wijn.

Zij is kinderpsycholoog op een Highschool. Ze verteld oppervlakkig over de problemen met de adolescenten maar ik denk dat de kinderen niet veel anders zijn dan bij ons