Dag 32 vrijdag 15 juli richting Jackson Lake.

15 juli 2022 - West Thumb, Verenigde Staten

Rond 8 uur fietsen we weg. Het is nog koud en we hebben 3 lagen kleding aan. Na een klein uurtje blijft er nog 1 laagje over. We passeren Lewis Lake en het water is spiegelglad. Kunnen we de foto omdraaien?

Lewis Lake YellowstoneLewis Lake YellowstoneLewis Lake Yellowstone

Even later fietsen we langs een ravijn. De Lewis River ligt in de diepte.

Lewis River YellowstoneLewis River Yellowstone

Daarna zakken wij totdat we de zuid ingang van het Yellowstone Park bereikt hebben. Het gaat hard naar beneden. Op afstand bieden de Grand Tetons zich aan.

Grand TetonsGrand Tetons

Ze liggen vol in de zon, bedekt met sneeuw. We hebben tijd genoeg, het wordt niet zo warm dat we op tijd moeten stoppen. We gaan koffie drinken en 4 dagen reisblog publiceren omdat we geen internet hadden.

Na 2 uurtjes beginnen we aan het laatste stuk naar de camping wat onverwacht toch nog pittig is. Vele korte stijgingen maken ons moe. We zijn blij als we de tent kunnen opzetten. We gaan nog even zwemmen in het Jackson meer met op de achtergrond de Grand Tetons.

In het restaurant eet ik erwtensoep, die krijg je niet in de zomer in Nederland. Wies eet een droge halve kip met 1000 vlieguren. De fooi zakt

We krijgen bezoek van Erwin, onze tijdelijke buurman, een helikopterpiloot uit Canada die met zijn motor onderweg is. Hij is geëmigreerd vanuit Zwitserland. Hij kent de streken waar wij geskied hebben. Samen een fles wijn meester gemaakt. Wij en hij blijven morgen nog hier. Even rusten, we beginnen de kilometers te voelen. Morgenavond is hier de bar weer open zeggen we tegen Erwin als het donker wordt en bedtijd is.

1. Anneke:
    19 juli 2022
    Mooi verhaal, wat later gelezen dan normaal maar hier gaan de besoignes gewoon door. Bedankt en groetjes, Frans en Anneke