Dag 67 zaterdag 24 sep richting Tebbetts

24 september 2022 - Tebbetts, Missouri, Verenigde Staten

We vertrekken vanaf de B & B en zitten direkt op de Katy Trail. De gravel is opgedroogd en hard, we maken best kilometers. We stoppen rond 12 uur om een lekke band van Wies haar fiets te plakken. Ik krijg de fietspomp niet op het ventiel. Een voorbijganger leent mij een CO2 patroon en daarmee krijg ik de band op druk. In Jefferson City, 22 km verder, hebben we het ventiel laten vervangen. De fietsenmaker was onlangs in Amsterdam geweest en vindt Nederland een prachtland.

Als we willen vertrekken uit Jefferson City, kunnen we weer omdraaien, mijn achterband is gescheurd. Geluk bij een ongeluk dat we dichtbij een fietsenmaker zijn, want ze zijn dun gezaaid hier

Na de tweede keer bij de fietsenmaker geweest te zijn, fietsen we over een fietsbrug

FietsbrugKaty Trail

terug over de Missouri rivier richting Katy Trail en verlaten we de hoofdstad van Missouri

Jefferson City Capitol

naar een aftands hostel, want er is hier niets anders. We slapen met 6 andere fietsers in een slaapzaal. We stoppen wat in de microwafe maar gelukkig is er aan de andere kant van de straat een feest in het park. Ik koop nog een hamburger en samen met een biertje smaakt het aardig. Op het feest is een verkoop van 10 vlaaien. Een niet al te grote vlaai gaat per opbod voor $40 de tent uit. Mooi idee.

1. Anneke:
    26 september 2022
    Moest er niet bijhoren. Fietsenbanden die kapot kunnen gaan.
    Leuk, die fietsbrug.
    Groetjes, Anneke en Frans