Dag 87 vrijdag 14 okt richting Charleston.

14 oktober 2022 - Charleston, Verenigde Staten

We bellen het telecombedrijf waar we een USA Sim kaart hebben gekocht. Wies  heeft al 10 dagen geen telefoon of data verkeer meer. We hebben nu alleen dataverkeer in het motel als we WiFi hebben. Ze gaan het oplossen maar als ik dit schrijf is het nog niet opgelost en het is weekend.

Eindelijk een vlakke route vandaag. We gaan als een speer maar de route is steeds langs een drukke weg en het is dichter bevolkt. Langs de weg zien we een autosloperij

Autokerkhof

en even later een trailer kerkhof in de berm van de highway.

Wrakken

Dat is ook echt Amerikaans dat alles wat wielen heeft niet opgeruimd wordt en niet naar de sloper gaat. Nee, het blijft gewoon staan waar ze het achter laten, soms met het onkruid meters hoog erlangs of er in.

We passeren een zijrivier van de Ohio.

Zijrivier OhioBrug

De Ohio die we 12 dagen geleden overgestoken hebben met de ferry, stroomt hier 1 km vandaan.

We fietsen langs U Haul ( het verhuurbedrijf voor kleine transport auto’s) en betalen de huur. Het is een heel geregel. Wies kijkt uit naar het einde van de tocht. Ze begint er genoeg van te krijgen. Gelukkig is de finish in zicht en van opgeven is geen sprake zegt ze.

1. Gertie Wesolek:
    15 oktober 2022
    Wat een indrukwekkende verhalen. Nog veel fietsavontuur.
    Groetjes Gertie
  2. H.J.A. Rutten:
    15 oktober 2022
    Wies, nog even volhouden. later als jullie terug zijn ben je heeeel blij dat je hebt doorgezet. ik wens je veel sterkte en Ton nog veel plezier. ik geniet iedere dag van jullie mooie verhalen en foto's groetjes Hennie.
  3. May en Corry Derks:
    15 oktober 2022
    Kom op Wies je kunt het! We weten het zeker. Maar dat het niet gemakkelijk is, is duidelijk. Vooruit op naar de laatste loodjes! Groetjes May en Corry 🇵🇹
  4. Louis Cordewener:
    Ton kan het ook!
  5. Wim en geke.:
    15 oktober 2022
    Wat een avontuur weer.Kan ik mij goed voorstellen dat t genoeg is geweest.Een zeer intensieve route.Chapeau hoor!!Nu kun je je richten op t einde vd route en dan terug nr DC.Heel veel sterkte voor de laatste miles.Lieve groeten van ons.
  6. Huub en Ien:
    16 oktober 2022
    Hallo Wies en Ton, wat een discipline! Jullie zijn enorme doorzetters zeg en wat zien jullie er afgetraind uit. Daar mag wel weer wat extra bijkomen als jullie terug zijn. Mooie verhalen steeds en wat een rijkdom om zoveel mooie ervaringen mee te maken. Nog veel succes met de laatste loodjes! Lieve groet, Huub en Ien
  7. Anneke:
    16 oktober 2022
    Bijna aan de finish. Dat laatste vergt meestal het meeste van jullie. Lijkt wel de marathon. Na 38 km komt de man met de hamer. Dan dus karakter tonen. Wies, je gaat het redden.
    Groetjes, succes morgen. Komt goed.
    Anneke en Frans
  8. Mia Litjens:
    20 oktober 2022
    De laatste loodjes wegens het zwaarst. Nog even op de tanden bijten Wies, je bent een power rouw, dat heb je wel laten zien. daarna mag je weer in alle rust genieten van Landgraaf en je gezin!