Dag 31 donderdag 14 juli richting Grand Village, Yellowstone

14 juli 2022 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

We staan met de tent achter de entree van Madison Campground. Om 7 uur krijgen de bikers gratis koffie. Helaas, we zijn al weg want het wordt 28 C en we moeten 65 km fietsen en 540 m klimmen en als toetje gaan we de laatste 13 km 240 m omlaag. Ik verheug me er al op. Ik bedoel de laatste 13 km.

Al vroeg zien we watervallen en heet water bronnen in alle kleuren.

Firehole riverHotspringYellowstoneHotspring

We pauzeren bij Old Faithfull  Het is een geyser die tientallen meters omhoog spuit maar we moeten even wachten want hij doet het niet op commando. We drinken ondertussen een bakkie. Een enorm aantal toeristen verzamelen zich achter de hekken. Het centraal station in Utrecht zou jaloers worden, en dan begint het spektakel (zie ook video).

Old FaithfullLodgeLodgeLodge

Nadat we een foto maken van de Lodge (ook een gekkenhuis) fietsen we verder.  We gaan klimmen en er zijn wegwerkzaamheden. Ik maak een selfie achter een watertruck terwijl we wachten op groen licht.

Wachten voor wegwerkzaamheden

De hele dag hebben wij een vluchtstrook, ons fietspad. Niets om je zorgen over te maken. De fietsers in tegenovergestelde richting hebben wel een zorg, geen vluchtstrook. De automobilisten wijken ver uit voor fietsers maar soms wringen ze zich tussen een fietser en een tegenligger. Misschien Nederlanders met een Cruise America camper, wie weet.

Onderweg bereiken we de continental divide waar de linker regendruppel naar de Atlantische oceaan gaat en de rechter naar de Pacifische Oceaan.

Waterscheiding

Als we naar beneden fietsen worden we getrakteerd op een mooi panorama

Yellowstone

Yellowstone Lake

en weldra zijn we in Grand Village, Yellowstone.

Aan de campingreceptie geven ze ons een plaats op de groepscamping. Douchen moet apart betaald worden. De groepscamping is redelijk gevuld met kleine kinderen die na 10 uur geen geluid maken denken we.  Bij de douches willen we betalen maar het hoeft niet. Amerika is weer lief voor ons. Misschien stinken we wel na enkele dagen kamperen zonder douches en wuiven ze ons snel richting douches.

1. Anneke:
    15 juli 2022
    Hoi kanjers, even niets van jullie gehoord. Ik begon al wat zorgen te maken. Is er iets gebeurd.? Gelukkig weer een nieuw bericht. Weer mooie foto's en een fijn verhaal. Veel succes morgen en tot hoors. Groetjes, Anneke en Frans
  2. Wies Luijten:
    16 juli 2022
    We hebben regelmatig geen service, dwz geen bereik voor telefoon en WiFi.
  3. Anneke:
    16 juli 2022
    Heb geprobeerd je mail te beantwoorden maar krijg telkens een foutmelding.
    Gelukkig hoeven we ons geen zorgen te maken. Groetjes
  4. Wim en geke.:
    16 juli 2022
    Wat een avontuur.Wel intensief maar prachtige omgeving waar jullie fietsen gezien de foto's.Veel plezier verder.Groetjes.
  5. Jesse Ward:
    18 juli 2022
    Haha! The free showers are funny.