Dag 86 donderdag 13 okt richting Huntington

13 oktober 2022 - Huntington, Verenigde Staten

Het trapt een stuk makkelijker als de tent en ons fornuis weg zijn. Het gaat immers weer behoorlijk op en neer. Het mooie daarvan is dat we elke keer beloond worden met mooie uitzichten.

HerfstHerfstHerfst

En over het weer hoeven we ook niet te klagen. De temperatuur steeg de hele week nog boven de 20 gr. C, maar vandaag net onder de 20. Mooi fietsweer.

We gaan koffie drinken en hebben een praatje met de werknemer van het tankstation. Enkele jaren geleden is het tankstation overvallen en het krantenartikel plakt aan de muur bij de kassa. Hij zou wel willen maar van de baas mag hij geen wapens dragen.

De USA is niet consistent in wetgeving. Wel of niet wapens, alcohol, abortus etc.

De natuur is overal mooi en de mensen zijn overal aardig. Tenminste wat wij gezien hebben.

Overigens passeren we de grens met de 10e staat, West Virginia.

Als we bij het motel zijn gaan we een super kleine vrachtauto bestellen bij U-Haul. We gaan 4 etappes met de auto doen. De hoogte die we moeten overwinnen is nog niet zo’n probleem maar het stijgingspercentage baart ons zorgen. Ze hebben ons gewaarschuwd, we zitten in de Appalachen

1. Anneke:
    15 oktober 2022
    De Appalachen, het moet er erg mooi zijn. Of dat zo is, horen we als jullie er zijn geweest.
    Fijn dat jullie minder hoeven mee te sjouwen. Fietst een stuk relaxter.
    Even een suk met de auto. Heel fijn. Veel tijd om rond te kijken. Geniet daarvan.
    Groetjes, Anneke en Frans
  2. Jos:
    15 oktober 2022
    Gelukkig word het voor jullie nu niet meer zwaar. Groetjes
  3. Toos Arts:
    15 oktober 2022
    Goed gedaan om hun advies op te volgen, Met d ed auto zie je ook van alles. En de beentjes komen effe tot rust .. moet ook kunnen.
    Groetjes Toos Arts