Dag 9 Richting Prineville

22 juni 2022 - Prineville, Oregon, Verenigde Staten

Carolyn Parker en Paul

Het wordt een hete dag dus we staan om 6.45 op. We zijn pas om 9.15 weg nadat Carolyn en Parker al lang weg zijn. Parker gaat  rotsklimmen in Smith Rock Park. Daar fietsen we vandaag voorbij. We bedanken Paul nogmaals en we zijn op weg.

Uitzicht op de bergen die we al eerder gefotografeerd hebben

Een leuke route, geen Highway, een sporadische fietser (de fotograaf)

Niemandsland

en een enkele auto. Rust in de tent. We kruisen een heel drukke Highway en kiezen het zebrapad want oversteken op de fiets is niet ongevaarlijk Bij een eettent koffie en beagle (broodje) met creamcheese gegeten. We hadden even wat langer rust nodig na 50 km. Nog 30 km te gaan. Toch nog een kleine omweg naar Smith Rock gemaakt , een internationaal bekend klimparadijs. We hebben de laatste 2 dagen genoeg geklommen weliswaar niet met touwen dus dat slaan we even over. Een korte pauze en we gaan weer verder door niemandsland. Lekker de wind in de rug en we zijn al snel in Prineville waar ik een spiegeltje gekocht heb die je aan de helm kan vastmaken. Soms, heel soms krijg je negatieve opmerkingen zoals get off The Road maar vaak krijgen we een duimpje omhoog. Fietsers zijn soms niet graag geziene gasten. De meeste mensen kunnen het wel waarderen. Maar er zijn verschillen waar we rekening mee moeten houden. Een troost, we hebben BEREN PEPERSPRAY in onze tas. Of ze nu op vier of twee poten lopen, agressie is fout dus SPRAY. Tot nu toe geen agressieve Euro Amerikanen gezien maar ook nog geen beer.

Op naar het gastgezin die op het punt staat om naar de rodeofeesten te vertrekken. Ondertussen hebben wij de slaapzakken in de sauna/gastenverblijf gelegd. Vader Marcel is brandweerman en zit momenteel in Alaska en bestrijd bosbranden. Houd het nou echt niet op met die bosbranden?

Even later is ze terug en we gaan met ons drieën naar een restaurant. De oudste past op de kleintjes.

In het oudste restaurant gegeten van Prineville met hamburger en zelf gemaakte frietjes. Erg lekker.

In het oudste restaurant van Prineville

Lilly Adelyne en mama Anne gaan op bezoek bij de surrogaat oma en opa want Anne komt uit Quebec en Marcel uit Michigan. Allemaal ver weg.

Wij gaan op tijd de sauna In.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mia Litjens:
    Hoi Wies en Ton,
    Ik heb weer een paar reisdagen “bijgelezen”. Mooie verhalen over jullie fietsavontuur. Fijn dat je bij al die overnachtingsadressen terecht kunt en iedereen heeft zo zijn eigen bijzondere verhaal. We blijven jullie volgen!
    Groetjes uit Leunen 😘
  2. Toos Arts:
    23 juni 2022
    Ha Wies en Ton. Wat hebben jullie alweer veel gezien en al meegemaakt. En nog veel km's te gaan. We lezen de mooie verhalen en zo gaan we in gedachten met jullie mee. Fijne tijd nog. Geniet er van. Groetjes uit Aostrum van Toos en Wiel.
  3. Anneke:
    23 juni 2022
    Weer een nieuwe dag en een nieuw avontuur. Wel bijna altijd heel positieve mensen. Negeer de anderen die niet zo positief denken over de fietsende mensen. Erg leuk dat de mensen mee gaan eten. Leuke ontmoetingen aan beide zijden en natuurlijk veel te vertellen. Fijn dat het weer goed is.
    Groetjes en tot morgen. Frans en Anneke
  4. Wies Luijten:
    24 juni 2022
    Dank jullie allen voor de leuke reacties en de support.
    Wies en Ton