Dag 8 richting Sisters

21 juni 2022 - Sisters, Oregon, Verenigde Staten

Na het ontbijt pakken we de vochtige tent in en hit the road again. We klimmen 1 uur heftig en hebben even rust nodig.

Op een zonnige plaats pakkken we de tent uit en andere kledingstukken leggen we te drogen. Soms komen er wielrenners voorbij, auto’s zijn zeldzaam. Het is stil op deze Old McKenzie Highway.

Bijna bij de top 1800 m

We gaan weer verder en het stijgingspercentage zakt. Bij de top is een observatiepunt dat uitzicht geeft over lavavelden en we zien bergtoppen met sneeuw.

Hoogste punt McKenzie passVlak voor Sisters

We worden aangesproken door twee vrienden die het naadje van de kous wilden weten van onze tocht. Als we na een lange afdaling in Sisters aankomen en wat willen drinken komen ze bij een restaurant naar buiten om ons uit te nodigen voor een drankje

Sisters, tijd voor koffie

Inmiddels hebben we contact gelegd met onze Warmshowers vanavond.

We hebben weer geluk met Parker en zijn ouders Paul en Caroline. Lekker Lasagne, salade en zelfgebakken brood gegeten. Parker heeft de hele wereld afgereisd en werkt nu in Berlijn. Hij heeft ook in Berlijn  master sportwetenschappen gestudeerd en heeft een vriendinnetje leren kennen maar de relatie is inmiddels voorbij. Hij is even op bezoek bij zijn ouders. Zijn vader is een kunstenaar en heeft naar mijn indruk best mooie werken gemaakt. Klik op

en je ontdekt hem.

Paul laat een boek zien van zijn vader die geboren is in 1911 en als soldaat in Normandië geland is en daarna door Maastricht en Krefeld is getrokken. Mijn vader heeft in de buurt van Krefeld voor de duitsers moeten werken. Dat was van 1944 tot de bevrijding. Misschien hebben ze elkaar wel  gegroet.

Paul vult de avond met zijn joekelille en zelf geschreven liedjes. Deze gaat over zijn vader als soldaat

Carolyn Parker en Paul

1. H.J.A. Rutten:
    22 juni 2022
    Geweldig Ton en Wies. Zo, aan de foto's te zien, is het weer heel goed met een blauwe hemel en de bergtoppen in de sneeuw. Mooi!!! Geniet ervan gr. Hennie.
  2. Michel schlachter:
    22 juni 2022
    Schitterend uitzicht, mooie fotos.
    Wordt een soort verslaving om iedere dag weer opnieuw jullie reisverhaal te willen lezen.

Verder zo met.schrijven 😉
    En veel fietsplezier!!
  3. Wies Luijten:
    25 juni 2022
    Dank je , we doen ons best
  4. Huub Lindelauf:
    22 juni 2022
    Hoi Ton en Wies. Mooie foto's en leuke verhalen. Ik mis echter nog de drone- beelden!
  5. Wies Luijten:
    Komt eraan
  6. Anneke:
    22 juni 2022
    Genoten van de video. Sjun.
  7. May en Corry Derks:
    Hallo Ton en Wies.

Zo te lezen is het een behoorlijk stevige onderneming. Gelukkig hebben jullie beide een goede conditie 💪. We blijven jullie volgen en nog veel fietsplezier 🚴‍♂️🚴‍♂️!

Groetjes May en Corry Derks
  8. Wies Luijten:
    Inderdaad steviger dan Rome of Santiago
  9. Mariëtte Voorpijl:
    22 juni 2022
    Wat maken jullie veel mee en wat een prachtige verhalen en foto's. Chapeau