Dag 10 richting Mitchell

23 juni 2022 - Mitchell, Oregon, Verenigde Staten

Anne met Lily en Adelide

Tijdens het ontbijt vertelt Anne over het werk van haar man Marcel. Zij laat een foto zien van hem waar hij in Alaska brand bestrijdt door een strook grond te verbranden waardoor het eigenlijke vuur niet meer kan uitbreiden.  Vuur met vuur bestrijden dus. Hij is bezig bij de grote gaspijpleiding van het arctische gedeelte in Alaska naar zuid Alaska. Zijn beroep hoort bij de laagbetaalden en Biden heeft zeer recent het salaris verhoogd met 50% nadat er vele vacatures niet gevuld konden worden. Anne was in hoera stemming.

Hit The Road again. Vandaag 80 km naar Mitchell. De eerste 60 km gaan we 750 m omhoog. Het gaat heel geleidelijk. Enkele keren moeten we ons inspannen.

UitzichtLangzaam bergopRustpauzeSprintje van Wies

Powernapje

De temperatuur is 24 graden maar de wind komt regelmatig recht van voren. De wind is veel sterker dan verwacht. Na de top gaan we 10 km hard naar beneden. De wind is zo sterk, op het einde van de daling, dat we stil dreigen te vallen ondanks dat we naar beneden gaan. De laatste 6 km weer licht stijgen, met wind tegen. We zijn 4 km voor de finish bekaf en we moeten even langs de weg rusten. De ligstoelen denken we erbij.

In Mitchell gaan we in een kerk/hostel slapen. We krijgen een rondleiding. Op een gegeven moment denk ik: waar is de douche en laat ons even alleen.

Er staat een piano en er liggen spellen. Er is een keuken waar ook chocolade ijs ligt. Limonade staat er op de hoek van een tafel en ontbijtgranen voor morgenvroeg.

De fietsen staan achter onze stapelbedden. Er ligt een deken op bed en een handdoek. Zelfs gordijntjes langs mijn bed

We gaan douchen, een klein wasje doen en dan spaghetti eten van een rest in de koelkast

Kosten als je geïnteresseerd bent. Een vrijwillige gave via http://www.spokenhostel.org

Pastoor krijgt ook opslag, toch Biden? Biden krijgt de schuld van de dure benzine hier. Hij wordt verketterd door de Trump aanhangers. Waarschijnlijk weten zij niet dat de rest van de wereld ook dure benzine moet tanken.

Ze hebben hier 3 wasmachines.

De eerste werkt met emmers en een stamper. De andere twee hebben hun beste tijd gehad. Ik moet lang terug gaan in mijn leven toen mijn ouders een wasmachine met wringer hadden

Antieke wasmachine

1. Wim en geke.:
    24 juni 2022
    Dat was vandaag een inspannende tocht voor jullie.Dan denk je inderdaad aan douchen eten en ontspannen.Mooie foto's die een goede indruk geven van jullie bijzondere tocht.Groetjes v Wim en Geke.
  2. Boukje Bakker:
    Dag Wies en Ton,
    Net jullie verslagen gelezen. Leuk hoor om zoveel mensen te ontmoeten en allerlei verhalen te horen. Al met al toch een inspannende reis lijkt me. Heel veel plezier daar!
  3. Wies Luijten:
    25 juni 2022
    Het is inderdaad een inspannende reis. Met name de extra campeerbagage vergt veel inspanning als je bergop moet fietsen
  4. Anneke:
    24 juni 2022
    Wat een tocht. Wind recht in je snoet en dan zo hard. Bergaf en nog niet vooruit komen. Een helse dag. Hopelijk morgen makkelijker. Wasdag, ook dat moet gebeuren. Heel veel succes verder. We denken aan jullie. Groetjes, Anneke en Frans
  5. Wies Luijten:
    25 juni 2022
    Mooi om elke dag je reactie te lezen. Deze tocht is zwaarder dan voorgaande. Vooral omdat we kampeer- en kookspullen, proviand en veel water moeten meenemen wat we naar Rome en Santiago niet hadden
  6. Anneke:
    25 juni 2022
    Het is super om jullie reiservaringen te lezen. Het is een beetje meereizen. Ik zou zoiets enorm graag doen maar helaas zal dat nooit gaan lukken.
    Een raad : blijf dit vooral doen. Het zijn zo'n mooie herinneringen. Je blijft die reis later in gedachten steeds over doen. De leuke voorvallen vooral. Blijf genieten.
    Weer heel veel groetjes, Frans en Anneke
  7. Antoon Hermans:
    26 juni 2022
    Hoi Ton & Wies,
    Bijzonder de verhalen van elke dagtocht te lezen. In de Rockies zal de fietstocht niet elke dag 'n makkie zijn. Complimenten voor de sportieve prestatie. De foto's en filmpjes geven een mooi beeld van het landschap waar jullie rijden.
    Veel succes met de volgende etappes.
    Antoon 🚴‍♂️👍