Dag 2 Portland Pacific city

15 juni 2022 - Grand Ronde, Oregon, Verenigde Staten

We moeten nog wennen aan het tijdverschil. Hier slapen ze 9 uur langer dan bij ons. Luiwammesen. We hebben geen haast vanmorgen. Om 12 uur vertrekt de enige bus richting kust. De gewesten heten hier counties. Ze promoten tourisme en bieden goedkoop openbaar vervoer aan. Tillamook County is geen uitzondering en voor €20 zitten we 1 uur in de bus met al onze bezittingen Het is een uurtje rijden wanneer we in een groot bos uitstappen en op de fiets nog 53 km willen fietsen tot aan onze bestemming. We fietsen licht bergaf vanaf de plaats waar de bus ons gebracht heeft. Een rivier volgt kronkelend onze weg. Bosbouw is een economische hoeksteen in de staat Oregon. Het verkeer is rustig. De truckers die boomstammen vervoeren krijgen per lading betaald maar rijden verantwoordelijk. Anders is het met de campers, net zo lang en breed als de trucks maar bestuurd door gepensioneerden met alleen maar een kantoor carrière. Zullen ze ons zien in onze reflecterende hesjes?

We zijn gewaarschuwd door de buschauffeur en onze gastheer in Eugene waar we over enkele dagen hartelijk worden ontvangen. George en Alice kunnen we altijd bellen voor raad.

Hij denkt met ons mee en adviseert. We verheugen ons om hen te ontmoeten.

Een camping vlakbij de Pacific wordt onze eerste beproeving of we alles meegenomen hebben. In Tillamook in een restaurant veranderen we onze eindbestemming. We hadden geen rekening gehouden met een steigung van 260 m de volgende dag direkt bij het begin van de volgende etappe. Het wordt dus 10 km voor Pacific City op een biker/hiker camping met bank en vuurplaats. Iets verder als gepland.

1. Ria Komhoff:
    17 juni 2022
    Jetlag kan ff duren. Is vervelend maar mee te leven. Hoe is t weer(en de wind)? En bevalt t Wies zonder accu? Sowieso suc6.
  2. Geke en Wim:
    17 juni 2022
    De aftrap is dus begonnen en de eerste kms zitten erop.
    Wel es gelezen dat Oregon een heel mooie Staat is. Bijzonder dat op deze manier te gaan zien.
    groetjes
  3. Anneke:
    18 juni 2022
    Veranderen van eindpunt kan altijd. Gelukkig zijn jullie met z'n tweeën en kunnen altijd overleggen.