Dag 34 zondag 17 juli richting Dubois

17 juli 2022 - Dubois, Wyoming, Verenigde Staten

We gaan maar 43 km fietsen en 560 hoogtemeters . Dat is ons plan als we vertrekken richting Togwotee Mountain Lodge.

Daarom hebben we geen haast en vertrekken om 9.30 uur nadat we met Erwin ontbeten hebben en afscheid genomen hebben. We genieten van de Grand Tetons die we nog lang zien schitteren in de zon.

Grand TetonsGrand TetonsGrand Tetons

Het eerste stuk is vlak  maar naarmate we gaan klimmen wordt Wies steeds meer uitgeput en moeten we vaker stoppen. Uiteindelijk komen we aan bij Togwotee Mountain Lodge waar we volgens Tripadvisor onze tent kunnen opzetten. Dat kan dus niet. Wel 250 m verder waar we helemaal alleen zitten en in Berenland zijn. Wies is na 2 uur nog steeds misselijk. Een aardige werknemer bekijkt onze situatie en meet het zuurstofgehalte in haar bloed. Misschien een hoogteziekte want we zitten op bijna 3300 m. Het zuurstofgehalte is goed maar ze heeft een hoog hartritme. We besluiten vanwege haar situatie om een 4 wheel drive truck te vragen die voor onze neus aan het tanken is. Danielle neemt ons en de fietsen mee naar Dubois, een klein stadje waar ook een dokter is als het nodig zou blijken te zijn. We bedanken haar hartelijk. De weg naar beneden, liefst 800 m, is spectaculair.

Gekleurde Bergen

We hadden het wat langzamer gewild maar Safety First.

We slapen in de kerk en met Wies gaat het op deze hoogte weer beter.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ad Luiten:
    18 juli 2022
    Hopelijk gaat het met Wies na een dag rusten weer beter. Denk vooral aan jullie gezondheid. Het moet leuk blijven. Groetjes Ad en Stephy
  2. Anke:
    18 juli 2022
    Doe maar even rustig aan, verstandig besluit om een lift te vragen. Vanwege de hitte (morgen 38 ofzo) hebben de jongens morgen maar tot 12u school/waterspelen, daarna nog 1,5 dag en dan zomervakantie. Ze zijn er aan toe.
  3. Wiel Sluijsmans:
    18 juli 2022
    Wat een mooie tocht. Bedankt voor jullie dagelijkse berichten zodat we met jullie mee kunnen reizen. Succes met jullie verdere reis.
  4. Joyce Raijmakers:
    19 juli 2022
    Lieve Wies, pas je goed op jezelf! Goed dat jullie zijn gaan liften. Hopelijk ben je snel weer op de been. Groetjes uit een tropisch Kerkrade!
  5. Anneke:
    19 juli 2022
    Wat een dag en dat op die hoogte. Je zegt het goed : safety first. Hopelijk gaat het met Wies weer goed en voelt ze zich al wat beter. Misschien even een time out en dan weer on the road again.
    Heel veel sterkte en groetjes, Frans en Anneke. Wij duimen dat alles goed verloopt. Succes.
  6. Norbert Dolman:
    19 juli 2022
    Weer fantastische verhalen en beelden maar ook een zorgelijk bericht over Wies. Ik hoop dat het weer snel goed met je gaat Wies🙏
  7. Huub en Annelies:
    20 juli 2022
    Hopelijk gaat het vlug beter met Wies,doe maar een paar dagen rustig aan.
    Wij wensen jullie verder een goede reis in goede gezondheid.
    Veel groetjes van Annelies en Huub
  8. Wim en geke.:
    23 juli 2022
    Wat een prachtige foto's.Maar pas goed op jezelf Wies.De hitte en de inspanningen is heftig.Veel succes.