Dag 36 dinsdag 19 juli richting Lander

19 juli 2022 - Lander, Wyoming, Verenigde Staten

Gisteren hebben we niet gefietst. Langzaam opgestaan en een museum bezocht over de geschiedenis van Dubois. In de kerk lagen vannacht 7 mensen. Wij lagen langs het altaar met de microfoon boven mijn slaapzak. Als ik behoefte had om te preken zou dit het uitgelezen moment zijn geweest.

Vanmorgen staan we om 6.00 uur op en beginnen aan een lange etappe van 125 km. We hebben 3 voordelen. Het wordt niet zo warm als we vroeg vertrekken, het gaat bergaf en de sterke wind duwt ons richting Lander. Een Amsterdamse kwam gisteren uit tegenovergestelde richting en heeft een sterke tegenwind gehad en uiteindelijk een lift moeten vragen.

Om 7.15 vertrekken we dus met een sterke wind in de rug. Na 2 uur hebben we al 50 km afgelegd.

DuboisDubois - LanderDubois-Lander

We staan bij een tankstation en ze hebben er ook koffie. De tweede pauze staan we bij een indianen reservaat Wahchakee.

Wachakee Indianen ReservaatWachakee Indianen ReservaatLander

Het gaat ons letterlijk voor de wind en om 14.30 uur staan we in Lander voor een museum waar onder andere de Oregon trail nog eens uit de doeken wordt gehaald. Op Wikipedia staat meer informatie maar de historie van Lander wordt ook hier, net als in Dubois, haarfijn tentoon gesteld. We hebben onze portie weer gehad en gaan richting City Park waar we de tent opzetten. Na een bezoek aan een Thais restaurant kruipen we in de tent. Morgen vroeg op.