Dag 46 vrijdag 29 juli richting Breckenridge

29 juli 2022 - Breckenridge, Colorado, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we voorlopig afscheid genomen van Ursula en Neil uit Stuttgart. We zien elkaar al sinds dag 34 en stoppen op dezelfde plaatsen om de nacht door te brengen. Zij zijn eind vijftigers en hebben een paar maanden sabbatical.

Ursula en Neil uit Stuttgart

Wij gaan eerst ontbijten in Frisco en schuiven aan bij twee fietsende broers die de USA doorkruisen. Er staan vele wachtenden voor de deur maar op deze manier hoeven we niet in de rij te staan.

Frisco Ski resortFrisco

Vandaag fietsen we naar Breckenridge waar we uitgenodigd zijn door Neil en Phyl die we op dag 29 ontmoet hebben in Yellowstone Park. Na 20 km fietsen over een fietspad, echt waar, een fietspad in de USA,

Fietspad tussen Silverthorne en Breckenridge

arriveren we bij hun huis. We zijn van harte welkom en na een praatje ga ik me douchen en daarna in de hot tub. Neil rijkt me een pilsje aan.

Hot tub

Waaraan hebben we dit weer verdiend? We mogen 2 dagen blijven want anders kunnen we Breckenridge niet bewonderen zeggen ze. We gaan in de late middag naar een Micro bierbrouwerij. Ik probeer 6 verschillende smaakjes en het wordt steeds lekkerder.

BrouwerijBrouwerijBrouwerij

Ze vertellen over hun fietsvakanties in Europa en zelfs op de waddeneilanden. Vlieland wordt met name genoemd. Ik geloof niet dat vele Amerikanen Vlieland bezocht hebben. Maar ze weten ook Margraten te liggen en dat alle graven geadopteerd zijn door de lokale bevolking. Zeer slimme en avontuurlijke mensen. Het zijn Joden die koosjer eten. Sorry maar wij kennen de gebruiken niet. Geeft niet, zeggen ze, wij zijn geen orthodoxe joden en als we niet thuis zijn dan volgen we de voorschriften ook niet. Dat komt dan goed uit. We leren de joodse gebruiken maar het wordt niet vervelend.

We zien aan hun werk om het eten te bereiden dat we welkom zijn. Meer dan dat zelfs. Er wordt in het Hebreeuws gebeden met drie kaarsjes op een zilveren schaal en een beker wijn.

Joods ontvangst

We verstaan het niet maar we zijn vereerd dat we hier mogen zijn bij deze vriendelijke mensen.

Het is een bijzondere dag

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. May en Corry Derks:
    Hallo Ton en Wies.
    We lezen iedere dag jullie avontuurlijke verhalen. Leuk om jullie te volgen!
    Groetjes uit Zuid-Duitsland
  2. Margo Beekkerk:
    30 juli 2022
    Hallo ton en wies! Ik ben zo vrij om jullie reisblog te lezen. Wat een mooi avontuur. Heb alleen dag 46 door gekregen van Piet! Julie moeten eerst toestemming geven!
    Heel veel fietsplezier! Maar dat zal zeker lukken. Wij zijn net terug uit Wenen.
    Lieve groeten uit Landgraaf, heerlijk warm!😅 Margo
  3. Wies Luijten:
    Hallo Margot
    Onze reisverslagen kan je volgen via tonwies.reislogger.nl
    Leuk dat je onze reis wil volgen. Groeten
  4. Anneke:
    30 juli 2022
    Hallo kanjers, een geweldig verhaal met leuke foto's. Op deze manier leren jullie zelfs nog van alles zoals de Joodse gebruiken, eten etc. Ook leuk om zoveel verschillende mensen te ontmoeten. Jullie nemen even pauze. Uitstekend moet ik zeggen. Even bijkomen, even op de plaats rust. Alhoewel rust dat woord kennen jullie niet zover als ik weet. De omgeving verkennen. Prima.
    Groetjes en geniet van Breckenridge.
    Frans en Anneke
  5. Louis:
    30 juli 2022
    Ha Ton & Wies . Jullie maken wat mee zeg, een feest om jullie tour te volgen.
    Hoi vol.
    Groeten MarieLouise & Louis
  6. Anny Jeuken:
    Heej toppers,
    Weer effe een inhaalslag gemaakt en al jullie verhalen gelezen.
    Wat leuk om zoveel verschillende mensen te ontmoeten en jullie reisverhalen mee te delen. Maar wat een afzien soms. Wij fietsen hier ook regelmatig, maar meestal niet meer dan 60 km.
    Geniet nog van jullie avontuur en succes verder!
  7. Wim en geke.:
    3 augustus 2022
    Wat een prachtige ontmoeting en ervaring.Je ontmoet zoveel leuke mensen.Veel plezier met jullie tocht.Groetjes.