Dag 47 zaterdag 29 juli rust in de tent

30 juli 2022 - Breckenridge, Colorado, Verenigde Staten

We bezoeken Breckenridge samen met Neil en Phyl die de buurt blindelings kennen. We gaan met de gondel omhoog

SkiLift

om een gigantisch netwerk van skiliften te bekijken

BreckenridgeSki gebiedBreckenridge

en een groot aantal restaurants en ski gerelateerde winkels. Ze zijn nu niet open maar het skidorpje is veel mooier dan de betonnen kille skidorpjes in Frankrijk zoals Avoriaz. We lopen naar beneden en komen bij een goudzoekersdorpje

Goudzoekers

waar de historie van Breckenridge 160 jaar geleden begon. Het centrum is indrukwekkend met een trol

Trol

, ijsbaan maar vooral gezellig centrum

Centrum3 Cowboys die niet weten waarheenSculptuur

wat doorsneden wordt door de Blue River. De late middag wordt gebruikt om met de auto een oud mijnspoor te volgen tot de top van de Boreas pas met een hoogte van bijna 4000 meter met een geweldig uitzicht over Breckenridge.

Vanaf de Boreas pas bekeken

Daarna nog even in de hot tub en als Neil het eten klaar heeft moeten we er helaas een einde aan maken aan deze verwennerij en storten we ons op de volgende culinaire verwennerij met als afsluiter brownies met ijs.

Morgen fietsen we verder de Hoosier pas op.

1. Marlene:
    31 juli 2022
    heerlijk, even zo'n break en verwennerij op zo'n mooie en interessante plek. en dan nu vol goeie moed de hoogte in. zet 'm weer op Wies en Ton !
  2. Anneke:
    31 juli 2022
    Hallo kanjers, geweldig zo'n dag met allemaal verrassingen. Wat een leuk stadje en mooie omgeving. Nog een goudklompje gevonden??. Denk het niet anders hadden we het wel gezien in het verslag. Leuk om jullie weer eens te zien in "gewone" kleren.
    Lekker genoten en morgen weer op pad.
    Succes en weer tot het volgend verslag.
    Heel veel groetjes van Frans en Anneke