Dag 59 vrijdag 16 sep richting Marion.

16 september 2022 - Marion, Kansas, Verenigde Staten

Paartjes bezetten de hotels in het weekend en we hebben daarom voor vandaag en morgen een hotel gereserveerd. Zo vissen we niet achter het net. Het is plannen om ergens te komen. Vandaag krijgen we een beetje grip op wat we kunnen en willen. Dat is hoofdzakelijk de invloed van het weer en dat was de afgelopen dagen best moeilijk om dat te negeren. Vandaag zien we een grote verandering, de wind gaat in ons voordeel draaien. Ruimende wind, met de klokrichting dus. Meer van achteren en op de landkaart draaien we met de route ook naar rechts maar minder snel dan de wind draait. Nog steeds windkracht 5 met uitschieters tot 8.

Het landschap is verandert van dorbruin tot groen. De akkers liggen er netjes bij. Het landschap is ook minder vlak  en afwisselender

Onderweg

Sojabonen zijn nog niet klaar om geoogst te worden en de mais wordt hier tot balen opgerold, zoals hooi in Nederland.

We hebben een app ontdekt (Allstays) en die geeft aan waar de campings zijn. Daar hebben we meteen gebruik van gemaakt. Langs de Highway ligt een schitterende campground met toiletten, douches, tafels, BBQ, een dak boven de tafel en een meer waarin we zwemmen. Wat wil je nog meer.

Campground

Op deze campground hoef je geen rekening te houden met buren, ze zijn niet eens te horen. Het is zo rustig en open en ruimte genoeg. Het park ligt er top bij. We vertrekken later in de middag naar ons geboekte hotel. Marion is een prachtig 19e eeuws stadje. We hebben een kamer geboekt in de Country Inn, een eenvoudig motel.

MarionMarionMarion Marion

We eten daarna in het enige hotel in Marion, een oud sfeervol hotel dat de tand des tijds heeft doorstaan. Het Elgin hotel is rijk gedecoreerd. Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Het diner is voortreffelijk. Nog lekkerder als Wies haar toetje niet op kan. Ik moet me weer opofferen.

Hotel ElginHotel ElginHotel ElginHotel ElginHotel Elgin

Het was weer een tijdje geleden dat we met zo veel plezier gefietst hebben.

1. May en Corry Derks:
    17 september 2022
    Gelukkig maar! Dat geeft je weer moed!
  2. Anneke:
    17 september 2022
    Wat een leuk hotel. Grappig. Lang vervlogen tijden. Fijn dat jullie weer eens heerlijk gegeten hebben. Wind aan de goede kant. Geeft de fietser veel moed.
    Groetjes, Anneke en Frans
  3. Gertie Wesolek:
    18 september 2022
    Dat ziet er gelukkig voor jullie iets beter uit. Wat een mooi sfeervol oud hotel. Nu lekker iets meer ontspannen fietsen.
    Groetjes Gertie
  4. Toos Arts:
    18 september 2022
    Geweldige verslagen weer van jullie fietsavontuur. Jullie maken toch van alles mee. En wat fijn die gastvrijheid. Blief geniete..
    Groetjes Toos en Wiel.
  5. Amy Ward:
    3 oktober 2022
    It seems you both are doing great! Sounds like America still likes you! I'm enjoying getting caught up on your trip.