Dag 69 maandag 26 sep richting St Louis

26 september 2022 - Saint Louis, Missouri, Verenigde Staten

‘s Nachts slapen we met de kleren aan en bij het ontbijt is het koud onder een partytent. Vooral de wind houdt de temperatuur laag. Nauwelijks onderweg gaan de eerste lagen kleding uit als de zon boven de horizon uitkomt. Bij elke pauze ontmoeten we mensen die een praatje met ons maken.

Jong gedaan is…

We verlaten de Katy Trail als we de Missouri oversteken en St Louis binnen rijden. We zuchten naar koffie maar waar we lunchen is dit zwart drankje niet te koop. Verderop is een Starbucks en daar gaan ze we naar binnen, volledig gefocusseerd op dat warme brouwsel. We nemen onze tijd en het gaat met druppeltjes naar binnen.

We fietsen vervolgens door een rijke buurt van St Louis. Kleine paleizen achter hekwerk waar je olifanten achter kunt zetten.

Villawijk

Onze Warmshowers Phil en Tina ontvangen ons hartelijk in hun mooie huis uit 1906.

Phil en Tina

America is aardig voor ons.

We worden weer in de watten gelegd zoals  een uitnodiging om in een Grieks restaurant te eten. Phil en Tina zijn al enkele jaren gepensioneerd maar reizen graag naar Europa en Phil fietst met een vriend elke woensdag en soms alleen door Europa of USA.