Dag 71 woensdag 28 sep richting Highland Illinois

28 september 2022 - Highland, Illinois, Verenigde Staten

Phil heeft een route gemaakt naar onze Warmshowers host voor vanavond, Marc en Linda. Als we samen met Phil en zijn fietsmaatje Jerry vertrekken, wordt het plan na 100 m door Jerry helemaal in de war geschopt. Jerry is zich niet bewust van een plan en laat ons nog een keer de stad zien.

Appartementen

Hij fietst ver vooruit dus we hebben geen tegenspraak. Behalve de vogeltjes luistert niemand naar ons. Wij rijden ons vast en een dikke muur verhinderd dat we verder fietsen.

Downtown

Omdraaien dus en een andere route nemen, nu is zelfs Jerry overtuigd. We nemen na nog een kilometer afscheid van Phil onze host. Dank je wel voor het overnachten en de maaltijden.

We steken de Missisippi over

MissisippiOp de brug

en bereiken Illinois, onze 8e staat.

Illinois

We fietsen over een perfekt fietspad naar het oosten en merken niets van de toenemende NO wind. We ontmoeten een 95 jarige man die in een elektrische driewieler rijdt.

95 jaar

Hij heeft 25 jaar geleden zelf een e-bike gemaakt. Niet deze dus. Hij is onlangs gevallen en kan niet meer lopen. Grapjes maken kan hij wel want hij zegt dat in zijn voetenbankje ook warm water kan om zijn voeten te wassen.

Al vroeg bereiken we Marc en Linda waar we hartelijk ontvangen worden.

Ze wonen in een mooi huis in een parkachtige tuin ver van de bewoonde wereld.

Marc en Linda’s huis

Deze eik is een van de dikste van Illinois.

Oude boom

Marc en Linda hebben we in Colorado ontmoet. Ze hadden toen interesse in onze tocht en blijkbaar vonden ze ons aardig en hebben ons uitgenodigd. Wij vinden ze ook aardig dus dat is een goede match. En we kunnen kletsen over fietsen, ook belangrijk.

Wij moeten de TransAm route weer oppikken en Marc weet de mooiste fietswegen om in 2 dagen daar te komen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Martin:
    29 september 2022
    Wat een mooie verhalen. En wat zijn jullie toppers zeg💪.
    Nog hele mooie momenten gewenst voor jullie.

Groetjes martin
  2. Anneke:
    29 september 2022
    Bedankt weer voor het mooie verhaal.
    Groetjes, Anneke en Frans