Dag 73 vrijdag 30 sep richting Carbondale.

30 september 2022 - Carbondale, Illinois, Verenigde Staten

De beste landbouwgrond tot nu toe ligt in deze streek. Duitse immigranten hadden dat ook in de gaten en hebben hier dorpen gesticht. We hebben al eerder Duitse dorpen gezien op de route vanaf Colorado. Waar blijven de Nederlandse dorpen toch?

De landerijen zijn gigantisch. Sojabonen worden nu geoogst maar de mais staat er ook goudgeel bij.

Een beetje heuvelachtigEen brievenbus

We gaan lunchen en bestellen ieder een broodje en koffie. De eigenaresse komt geïnteresseerd vragen waar we naar toe gaan. Ze vindt het zo bijzonder dat we uit Nederland komen en dwars door Amerika fietsen, dat we de lunch gratis krijgen.

Restaurant eigenaresseRestaurant

Dank je. America is nice again.

We trappen weer verder of beter gezegd, we willen verder trappen als Wies merkt dat haar band slap is. Aan de buitenkant zien we het stalen draadje al zitten wat de oorzaak is van de 6e slappe band.

We gaan vandaag met de wind in de rug naar Jack, onze Warmshowers adres. Hij is gescheiden en er is bij hem Parkinson gediagnosticeerd verleden jaar. Hij heeft in zijn werkzame leven een drankenhandel gehad vertelt hij. We bekijken een fotoalbum van zijn dochter die in 2015 getrouwd is en in Mexico een bedrijf in onroerend goed heeft. Zijn zoon woont in Britisch Columbia,  Canada.  Beide wonen niet langs de deur dus. We nodigen hem uit om mee naar de Mexicaan te gaan. Dat is een goede keuze, heerlijke carnitas ofwel varkensvlees gegeten en Wies fajitas met bief

1. Wim en geke.:
    1 oktober 2022
    De Nederlandse dorpen vindt je in de Staat Michigan.:)Het dorp Holland oa.Wel bijzonder dat jullie veel Duitse dorpen tegenkomen.Een prachtige manier om bij mensen te overnachten dmv "Warmshowers."Een enorme gastvrijheid!!Have fun.
  2. Marlene:
    1 oktober 2022
    'america is nice to us' goed om dat telkens terug te lezen! je ontvangt wat je geeft hé....
    ik geniet weer van jullie avonturen. hier, vanuit Landgraaf, waar het momenteel erg waaierig is, maar droog. de temperaturen gaan weer oplopen. fijn, want de energieprijzen rijzen de pan uit...
  3. Anneke:
    1 oktober 2022
    Al weer een mooie dag en een mooi verhaal. Jullie worden wel kampioen bandenplakkers. Als we dus een fietstocht plannen weten we nu wel wie we moeten vragen om mee te fietsen.
    Heerlijk Mexicaans gegeten te hebben en in goed gezelschap. Hij lijkt wel goed te kunnen eten. Gezellig.
    Groetjes, Anneke en Frans