Dag 74 zaterdag 1 okt richting Bay Creek Ranch camping.

1 oktober 2022 - Eddyville, Verenigde Staten

We nemen afscheid van Jack die een geweldig ontbijt gemaakt heeft.

Jack

Tot Canon City, waar we terug gevlogen zijn naar Nederland, hebben we 3000 km afgelegd. Vanaf Canon City hebben we 1800 km gefietst en we moeten nog 1800 km fietsen. We zitten dus op de helft van het tweede deel met in totaal 4800 km. Ons blog geeft een andere waarde maar die rekent met kilometers hemelsbreed tussen de rustplaatsen die we in de blog zetten.

We fietsen nu weer op de American Bicycle trail nadat we een omweg gemaakt hebben via de Katy Trail en daarna nog om Marc en Linda te bezoeken.

Op weg zien we een Highschool muziekvereniging oefenen voor mars en showwedstrijden.

De Highschool Band

Er wordt wat gemopperd  tussen de muzikanten onderling. De relatie is schijnbaar niet geweldig.

We fietsen over het universiteitsterrein en komen op een stille weg door de bossen en langs een stuwmeer.

Stuwmeer

Er is hier veel bos en de hele dag korte steile heuvels. De vlakte van Kansas en Missouri hebben we achter ons gelaten. We moeten soms afstappen en de fiets duwen want het is gewoon te steil.

Afstappen te steil

Na al die kilometers kunnen onze spieren deze categorie niet aan. Toch leggen we 80 km af vandaag.

HeuvelsHeuvelsSteilOnderwegHeuvelsHalloween

Als lunch gaan we een broodje gehaktballen eten. Hmm De bedrijfsleider nodigt ons uit om zoveel drinken mee te nemen als we onderweg nodig hebben. Aardig toch?

We nemen een afslag richting een camping waar we in een huisje zitten. De morgens zijn met 5C te koud. Vooral als we buiten moeten ontbijten lijkt het wel een commandotraining. Of we de tent niet meer hoeven te gebruiken weten we nog niet. We gokken op overnachtingen bij Warmshowers, hotels, brandweer en kerken. Maar misschien gaat de temperatuur ‘s morgens stijgen want kamperen is toch wel fijn

1. Anneke:
    2 oktober 2022
    Boh, moet er niet aan denken, die steile heuvels. Jullie doen het toch maar. Respect en wat een afstand hebben jullie al afgelegd. Fijn niet meer in die kou in de tent. Warmshowers, much beter.
    Groetjes, Anneke en Frans