Dag 90 maandag 17 okt richting Troutville

17 oktober 2022 - Troutville, Virginia, Verenigde Staten

Na een voortreffelijk ontbijt nemen we afscheid van Janet. Charles fietst nog een eindje mee maar laat ons alleen verder fietsen als wij afscheid nemen. Na enkele bruggen

Brug

fietsen we in de heuvels van Virginia. Er is nauwelijks bewoning laat staan een dorpje of restaurant voor koffie. De natuur is weer prachtig.

AppalachenHerfstHerfstAppalachen

De temperatuur is rond 15 graden en de zon schijnt. De wind helpt ons vanaf 11 uur de heuvels op.

Rond 13 uur pauzeren we. Met een muesli reep en een snickers, restaurant of winkel zijn we niet tegen gekomen, genieten we langs de weg op een rotsblok van de kleuren, de stilte en de bergen. We hebben er dan 70 km opzitten en mogen nog 20 km fietsen tot onze overnachtingsplaats. Bewoners langs de route hebben water klaar liggen voor de fietsers.

Water

We slapen vannacht in een hostel. Om 16.30 brengen ze ons naar een restaurant. Ik zit nog vol van de snickers maar er zijn meerdere gasten dus we moeten ons aanpassen. Het restaurant is voortreffelijk. George HW Bush, de eerste van de twee dus, heeft hier op deze stoel gezeten.

George HW Busch

Als je het maar weet.

We eten met een drietal die ook in ons hostel verblijven en die de Appalachen Trail lopen, totaal 3300 km. Er zijn meerdere extreem lange wandeltochten in USA maar als je er drie loopt krijg je een gouden certificaat.  Petje af voor diegene die het volbrengen maar het lijkt erop dat een van de gasten dit predicaat gaat krijgen

1. Anneke:
    18 oktober 2022
    70km op een mueslireep en een snickers. Niets voor mij. Ik denk dat ik het er niet op kon volhouden. Gelukkig aan het eind van de dag een restaurant om bij te tanken. Groetjes, Anneke en Frans
  2. Nelly verbeek:
    18 oktober 2022
    90 dagen knap hoor, de tocht wordt steeds mooier. Nog effe Wies, hou de moed erin.