Dag 16 richting Cambridge Woodhead Park

29 juni 2022 - Cambridge, Idaho, Verenigde Staten

We gaan vandaag 52 km fietsen, 290 m omlaag en het laatste stukje 150 m omhoog. De temperatuur wordt 29 graden.

We staan om 7.15 op de trappers. Halfway slaapt nog. Het restaurant en supermarkt hebben op dit tijdstip nog niets te bieden.

Halfway in slaap

Het ontbijt bestond uit Cerials met melk en koffie op onze kamer.

Het is ‘s morgens aangenaam en je moet de lange broek aan. De vegetatie is rijkelijker dan gisteren toen we door een ander stuk van deze canyon gefietst zijn.

Na 21 km rijden we langs een winkel in de middle of nowhere waar we koffie drinken en een biertje kopen voor vanavond.

Een stukje verderop passeren we een stuwdam en fietsen langs het meer verder Idaho binnen.

Staatsgrens Idaho

StuwmeerStuwmeerStuwdamStuwmeer

We zitten nu in Mountain Time en moeten de klok 1 uur vooruit zetten. Om 12.30 uur Mountain Time arriveren we op de camping waar het ongeveer 24 graden is.

Er is drinkwater aanwezig en eten hebben we bij ons en EEN BIERTJE. In de loop van de middag wordt het toch nog 30 graden maar we zitten aan het water op een bankje in de schaduw voor de tent waar het heerlijk is.