Dag 17 Richting Cambridge, Mundo Hot Springs

30 juni 2022 - Cambridge, Idaho, Verenigde Staten

Vandaag gaan we 44 km fietsen maar we moeten een berg over van 610 m en dat begint direkt als we de camping verlaten.

In de vroege morgenDe bergen in richting ontbijt

We zitten in Mountain Time en dat wil zeggen dat het 5 uur ‘s morgens donker is als we opstaan.  We laten alleen voetafdrukken achter en wat we meenemen zijn herinneringen. Maar eerst gaan we ontbijten bij Ginger en John, 3 km verderop. Ze bestieren een restaurant/winkel waar alleen verdwaalde mensen komen.

Voor de TransAm fietsers een waardevolle stop.

Na het ontbijt fietsen we nog 2 uur en we zitten op de top. Red Bull geeft vleugeltjes

Tijd voor een Red Bull

Richting Cambridge

Daarna alleen maar bergaf, niet steil naar beneden maar de beentjes hebben hun werk gedaan en krijgen rust. In Cambridge, 2 km voor onze bestemming, drinken we koffie en ontmoeten een motorrijder, melkboer, geëmigreerde Nederlander en alles in 1 persoon.

John

John is zijn naam , eigenlijk Jan Willem Jansen Verbeek. Hij is vertrokken uit de buurt van Arnhem toen hij 16 jaar oud was. Hij is nu 69 en heeft gisteren zijn 300 melkkoeien verkocht. Geen opvolgers zegt hij. Zijn 4 Mexicaanse werknemers heeft hij moeten ontslaan. De machines hoopt hij nog te kunnen verkopen. Om half een nemen we afscheid.

Vervolgens fietsen we nog 2 km naar Mundo Hot Springs waar we de tent opzetten in de schaduw.
Langs de camping is een heet waterbron.

Heet water bronHeet water bron

Het hete water van 60 graden wordt gebruikt om het zwembad

Zwembad

en de huizen op de camping te verwarmen. Een groot gedeelte stroomt rechtstreeks de rivier in. Nadat het gemengd is met koud water kun je hier lekker genieten. Er is een comfortzone afgebakend met keien.

Het hete water stroomt in de rivier

In het zwembad moet je wel een bikkel zijn als je het daar lang volhoudt, je wordt levend gekoookt, althans in de hot tub.

Hot Tub

Vanavond gaan we weer op ons kooktoestel een 3 - gangendiner bereiden.

1. Anneke:
    1 juli 2022
    Hoi kanjers,even een "beetje rustige" dag. Tijd voor een praatje en een beetje socialisen. Zeer nodig wil je dat redden wat jullie nog voor je hebt. Nederlanders vind je overal in de wereld. Zeer reislustige figuren.
    Heerlijk zo'n lekker bad aan het eind van een vermoeiende dag. Ontspannen.
    Weer heel veel groetjes, Frans en Anneke
  2. Anke:
    1 juli 2022
    Om 5 uur opstaan.... nog niet op een doordeweekse dag, laat staan in de vakantie! Goede tocht in Idaho!
  3. Mariëtte Voorpijl:
    2 juli 2022
    Lekker ontspannen is ook fijn een rustige dag.
  4. Louis en Marie-Louise:
    2 juli 2022
    Hoi kilometervreters,
    Wat een prachtig en groot avontuur weer waaraan jullie begonnen zijn! Petje af! We volgen jullie verhalen op de voet. Mooi dat jullie weer people van allerlei pluimage ontmoeten. Hey Wies heb je Ton weer een poepie laten ruiken die bergop?
    Toppers, succes en geniet van jullie tocht.🚴‍♂️🚴‍♀️
    Liefs, Louis en Marie-Louise