Dag 18 richting Greenville Campground

1 juli 2022 - New Meadows, Idaho, Verenigde Staten

De maaltijd was een beetje karig gisteravond, dus we zijn nog naar de Chinees gefietst waar we lekker kip met asperges gegeten hebben

Geluksbriefje in een Chinees koekje

Om 5 uur staan we op. Niet om te plassen maar ontbijten en daarna inpakken. Er loopt een trail langs de rivier de Weiser. Geen verharde weg maar een oud treinspoor. Gisteravond een stukje getest toen we in het dorp naar de Chinees gingen. Gaan we niet doen, te veel gaten en grote stenen. We gaan via de highway wat op dit moment van de dag niet druk is.

Highway ‘s morgens 7 uur

Om 9.30 uur arriveren we in Councel waar we lunchen. Per slot van rekening zijn we al 4,5 uur in touw. Bovendien zijn we een beetje geklommen met de wind recht op onze smoel, kracht 4/5. We hebben flink moeten trappen. Zelfs bergaf moesten we nog flink duwen.

Landschap

Het wordt drukker op de Highway dus besluiten we om toch nog eens de Trail langs de rivier te volgen, inmiddels verder stroomopwaarts. Nog steeds een slecht fietspad. Ik zie een harde weg langs de trail. De GPS bestudeerd en dat lijkt een bijzonder goed alternatief.

Weiser TrailWeiser Trail

Toch langs de rivier, geen verkeer en verharde weg. Op een moment stopt er een auto en de chauffeur draait het raampje open. Hij gaf ons welgemeende aanwijzingen maar dat hadden wij ook al op de GPS gezien. Ondertussen komt er een bewoner naar de weg lopen die zich ook in de discussie mengde en bood een alternatief om via zijn tuin naar de trail te fietsen. Maar ik moet eerst mijn moeder vragen of dat door haar tuin mag😜. Laat ik jullie introduceren. We worden hartelijk ontvangen door moeder van 95 jaar oud en nog drie andere dames van onze leeftijd die hier een tweede huis hebben in de bossen.

Verteld over onze reis maar zij hadden ook veel gereisd. Hij is professor aan de Universit van Washington in Seattle. Volgende semester gaat Philippe in Parijs, les geven.

Professor Phillip

Na een half uurtje, de temperatuur stijgt, glijden we met onze fietsen door “moeders” tuin  richting rivier waar we de trail oppakken. Nog steeds de Weiser trail maar deze had wel een gedaantewisseling ondergaan. Mooi glad pad en na 10  km zitten we op de Camping. Wat begon met een heftig stuk eindigt in het hemels paradijs. De zon staat achter de bomen, de rivier ruist vlak langs onze tent. De rivier is ook onze wasplaats want de douche van de internetsite ontbreekt. Alleen de Highway met inmiddels drukke verkeer loopt achter de rivier. Het werkverkeer en de toeristen zullen het snel af laten weten. Het is vrijdag 1 juli.  USA maakt zich op voor de Independance day, maandag 4 July.

1. Anneke:
    4 juli 2022
    Hoi kanjers, een dagje achter. Heel hard gewerkt dit weekend in de tuin. Terwijl jullie druk bezig waren kilometers te verslinden. Leuk, elke dag een nieuw avontuur. Blijf ons op de hoogte houden.
    Groetjes, Anneke en Frans