Dag 19 richting Riggins

2 juli 2022 - Riggins, Idaho, Verenigde Staten

Vandaag gaan we 83 km fietsen, 840 m omlaag en nauwelijks omhoog.

De Evergreen camping verlaten we via een achterpoortje en we zitten direkt op de Weiser trail.

Weiser trailWeiser Trail

De trail verlaten we na enkele kilometers omdat het pad slecht wordt en de Highway is op zaterdagmorgen 7 uur toch nog heeeel rustig. We nemen een afkorting door de bossen

Langs de weg

langs een warme waterbron maar de locatie was om 8 uur ‘s morgens geen foto waardig.  Uiteindelijk komen we weer op de Highway uit.

Little Salmon RiverHighway richting RigginsHighway terugblik

Vanaf dat moment alleen maar bergaf langs de Little Salmon River. Vader en zoontje hebben 2 grote zalmen gevangen met een net, bevestigd aan een lange stok.  Het zoontje maar ook vader zijn hartstikke trots met de buit.

Trots kindVader schept een visLittle Salmon RiverLittle Salmon River

We fietsen tot onze verbazing nog steeds door de Hells Canyon waar we 4 dagen geleden al aan begonnen zijn.

De campings zijn vol in Riggins. Bij een RV (Recreational Vehicle) park vragen we bij de oud burgemeester van Riggins, Bob. Hij raad ons aan om in het City Park te overnachten. Mag niet, zegt hij, maar je hebt geen keuze. Vertel niet dat ik het gezegd heb. Ik antwoord dat ik het gesprek op de telefoon opgenomen heb. Waarop hij lachend afscheid neemt.

We gaan de tent pas na het diner opzetten als we geen pottenkijkers meer zien.

De wind is weer sterk in ongunstige richting. Gelukkig is onze bestemming bereikt.

Hier op de Salmon River (niet meer Little) wordt veel geraft.

Salmon River

Een jonge knul, werkzaam bij een raftbedrijf, wil ons morgen om 13 uur de berg op rijden met al onze spullen. Morgen laten we de spiertjes rusten.

1. Anke:
    3 juli 2022
    Goed bezig jullie, ziet er mooi uit!
  2. Agnes Amkreutz:
    3 juli 2022
    Mooie foto's vooral die foto met het jongetje met de zalmen.wij waren in Canada geen zalm gezien. Gr agnes en ger.
  3. H.J.A. Rutten:
    3 juli 2022
    Wat een prachtige omgeving. Hier zou ik ook goed van kunnen genieten. Heel fijn dat het zo ook mogelijk is met al jullie verhalen en foto's!!
  4. Robert:
    3 juli 2022
    Het ziet er echt prachtig uit daar. Zelfs de highway tussen de glooiende bergen in.
  5. Huub en Ien:
    3 juli 2022
    Ik dacht al, wanneer hebben ze een keer een rustdag? Heeft ieder mens nodig! Prachtige beelden en verhalen èn bijzondere ontmoetingen. Heel leuk om jullie te volgen zo.
  6. Huub en Annelies:
    3 juli 2022
    Geweldige omgeving. Wat een rust.
    Wat ik nog meer bewonder is jullie uithoudingsvermogen. Wies heeft echte PK in haar benen. Elektro heeft ze niet nodig. Pluim op je helm. Met Ton erbij lukt dat beslist verder nog in de US.
  7. Wim en geke.:
    4 juli 2022
    Wat een prachtige route.Hele mooie foto's.Idd gaat goed zonder e-bike Wies!!Even een rustdag is belangrijk.Niet alleen lichamelijk moe maar je hebt ook veel nieuwe indrukken.Have fun!!Wij verzamelen vdg in Oost Turkije.7 juli de grens over nr Iran.
  8. Mariëtte Voorpijl:
    4 juli 2022
    Prachtige omgeving doet me denken aan een film met Meryl Streep die met haar familie doet ratten héél mooi gebied
  9. Anneke:
    4 juli 2022
    Hoi kanjers, geweldig, nu eens een dag zonder beklimmingen. Bergaf, heerlijk. Dit moet je vaker hebben. Alweer hele mooie foto's. Mooi om dit mee te maken. Wij genieten hiervan. Rustdag. Zo belangrijk. Spieren en geest hebben ook rust nodig.
    Weer heel veel groetjes, Frans en Anneke