Dag 20 Richting Wild Goose Campground

3 juli 2022 - Kooskia, Idaho, Verenigde Staten

Gisteravond kwam Jack voorbij met de mededeling dat hij morgen tot 17 u moet werken. Hij gaat nu naar een rodeoshow kijken met zijn vriend in Grangeville. We mogen meerijden. We worden 84 km verder en 910 m omhoog gebracht door Jack en zijn vriend.

Uitzicht op RigginsUitzicht op RigginsUitzicht op Riggins

Het zou anders een pittige dag geweest zijn.

In Grangeville moeten we plotseling veel doen: pinnen, eten en een camping zoeken. Net voor donker hebben we ons tentje opgezet en duiken meteen in de slaapzak. Dus dat was nog dag 19.

Deze morgen om Mountain Time 7 uur opgestaan. Gedurende het ontbijt kwamen we erachter dat de tijd weer veranderd is in Pacific Time, 1 uur vroeger, en zo komen we het restaurant binnen om 7 uur als het net open is. Kun je het nog volgen?

We rijden de stad uit en kijken naar oldtimers die zich presenteren op Independance Day

Independance Day GrangevilleIndependance Day GrangevilleIndependance Day GrangevilleIndependance Day Grangeville

Naar Wild Goose CG is 75 km en 670 m omlaag. Het landschap is weer schitterend en we genieten met volle teugen.

GrangevilleClearwaterClearwaterNez Perce reservaat

Eerst gaan we naar Kooskia waar we een heerlijke boerenomelet eten

Lunch om 11 uur

en boodschappen doen voor vanavond. Er is alleen drinkwater beschikbaar op de volgende Campground. We ontmoeten een groep mensen uit de buurt, een stukje stroomafwaarts.  Motorrijders, zeilers, fietsers en vooral leuke mensen. We hadden gespreksthema’s genoeg.

Vooral onze fietsen krijgen genoeg belangstelling.

We zitten langs de rivier maar het water is ijskoud. De sneeuw in de bergen smelt in rap tempo. Het is al weken te warm. Vorige week stond de rivier The Clearwater 1 m hoger.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annita:
    5 juli 2022
    Wat een prachtige magische omgeving. En wat een avonturen jullie beleven onderweg. Ik lees elke dag en reis op deze manier een klein beetje met jullie mee. Met veel enthousiasme bekijk ik de prachtige foto's en heb diep respect voor jullie lef om deze rit te maken.
  2. Anneke:
    5 juli 2022
    Hoi kanjers, 2de kans. Bij het versturen verkeerde toets en alles weg. Herkansing.
    Wat fijn voor jullie een lift van 85 km. Is ook wel eens fijn zo'n meevaller. Wat een prachtige omgeving waarin jullie fietsen. Echt een feestje als het niet zo zwaar was. Jammer dat er op sommige campings weinig te krijgen is. Eten is zo belangrijk op zo'n intensieve tocht. Leuk om zoveel interessante mensen te ontmoeten. Fietsers zullen er niet zo veel zijn dus waarschijnlijk aandacht te over voor jullie prestatie. Rust goed uit en weer tot morgen. Heel veel groetjes, Frans en Anneke