Dag 21 Richting Lolo Pas

4 juli 2022 - Lolo Pass, Verenigde Staten

Vandaag gaan we fietsen langs de Lochsa River.

We hebben regen gehad vannacht en de tent en alles wat erin ligt is nat. We vertrekken met regen en na 3 km gaan we ontbijten. Spek en ei natuurlijk want we bereiden ons voor op een zware dag. Daarna naar een kleine supermarkt waar we wat ingeslagen hebben want we gaan 2 dagen de wildernis in. Ondanks de regen genieten we van de natuur.

Richting Lolo PasLolo pasLolo pas

De jeugd amuseert zich in de rivier ( zie video juli 4) en we ontmoeten een F15 Straaljager piloot die in Gilze Rijen gestationeerd was, lang geleden.

Onze bestemming zou een heetwaterbron zijn maar de camping die daarbij hoort was nat, vochtig van de regen en onaantrekkelijk. We fietsen 12 km verder maar deze camping was gesloten. Nog 19 km verder. Totaal 108 km en 640 m langzaam omhoog. We kunnen camperen bij een restaurant en lekker warm douchen. Heerlijk voor de eerste keer een lekkere Cabernet Sauvignon sinds weken.

We zijn de laatste die het restaurant verlaten. Nooit eerder meegemaakt.

1. Louis:
    Ha die Ton en Wies,

niet alleen veel fietsen maar ook hard werken om de spullen in shape te houden en voldoende voedsel in te kunnen slaan.
    Het ziet er allemaal geweldig uit. Wat een avontuur. Behouden vaart...
  2. Anneke:
    6 juli 2022
    Hoi kanjers, wat een dag. Tent nat, alles nat, geen goede camping, eten inslaan. Hoe houden jlie het vol. Toch nog genieten van de omgeving. Chapeau en een diepe buiging. Hopelijk morgen alles droog en met volle moed er tegenaan.
    Heel veel sterkte en nog meer succes,
    Anneke en Frans
  3. May en Corry Derks:
    Hallo Ton en Wies,

Op zo’n lange tocht maak je natuurlijk veel verschillend weer mee. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ook grote hoogteverschillen maken het extra zwaar. Nog veel mooie fietskilometers.
    Groetjes May en Corry Derks