Dag 25 8 juli richting Wisdom

8 juli 2022 - Wisdom, Montana, Verenigde Staten

Gisteravond waren we uitgenodigd door mensen die wel iets meer van ons wilden weten. Hij was echt anti regering of het nu Democraten zijn of Republikeinen. God maakt de regels zegt hij. Je begrijpt dat wij al snel in de ogen begonnen te wrijven. We hebben de eerste nacht in de nieuwe tent geslapen. Goede investering, nat van buiten maar droog van binnen. We zijn druk bezig met ontbijt en tegelijk de tent te drogen. De zon kwam moeilijk door de bomen en we moeten regelmatig onze natte tent verschuiven om te drogen. Om 9 uur op de trappers en meteen 660 m omhoog. 5 korte pauzes brengen ons naar de top 14 km verder.

RustSkipiste

We hebben vandaag een zware etappe, zwaarder dan de 110 km gisteren met de vele geleidelijk steigende hoogtemeters.

Rustpauze in Big Hole, waar de vluchtende Nez Perce indianen ooit ‘s morgens vroeg afgeslacht werden door de US Army.

Gelukkig hebben we ook bergaf maar niet onbelangrijk, de laatste 16 km een sterke wind in de rug.

Regen in de bergen10 km voor Wisdom

We waren gewaarschuwd door andere fietsers dat Wisdom Muskito Town zou kunnen heten. Al ver voor Wisdom werden we belaagd door muggen en Wies nam maatregelen om lichaams bedekkende kleding aan te trekken. Om de muggenplaag op een camping te ontwijken overnachten we in een hotel, fuck the Muskitos.

De dame van het hotel denkt met ons mee. Voedsel moeten we inkopen want de volgende plaats, Jackson,  heeft geen winkel wel een restaurant. Ze komt haastig vertellen dat Jackson ook een Hot Spring heeft, leuk om te weten

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. May en Corry Derks:
    9 juli 2022
    Succes met de volgende kilometers en een goede terugvlucht ✈️
  2. Anneke:
    9 juli 2022
    Het kan dus toch zwaarder. Berg op en vooral de muggen. Smeer je goed in. Wies deed dat al bij het tennissen. Nu dus een graadje erger. Bijna aan het eind van de eerste etappe. Maar dan wacht wel een leuk feest. Misschien zien we jullie nog als er tijd over is. Herkennen we jullie nog.?? 2 afgetrainde mensen. Heel veel succes met de laatste loodjes en een goede vlucht naar huis.
    Groetjes, Anneke en Frans
  3. Mia Litjens:
    Ha Fietstoppers,
    Ik had even jullie reisblog niet gelezen, maar ben nu weer bij. Wat een pittig fietsavontuur. Petje af en een diepe buiging voor jullie! Wij hebben vandaag ook zo’n 55 km gefietst, gelukkig alles vlak. Het waaide flink, maar dan gaat de ondersteuning gewoon een beetje omhoog (wat ‘n watjes 😅🙈)