Dag 27 zondag 10 juli richting Twin Bridges

10 juli 2022 - Dillon, Montana, Verenigde Staten

We houden de weersvoorspelling altijd nauwlettend in de gaten. Als we internet hebben tenminste. Zo ook vandaag. We fietsen 78 km naar Dillon, een beetje omhoog en een beetje meer naar beneden. Zonder rust fietsen we ongeveer 16 km/uur. Als we de wind in de rug hebben, zoals gisteren, bereiken we ook 20 km/ u. Vandaag zijn de voorspellingen gunstig met windkracht 4 van achter.

Plannen is noodzakelijk en kan onze tour verlichten.

We plannen dus 78 km maar als de weergoden ons goed gezind zijn, en waarom zouden ze niet, fietsen we 121 km naar Twin Bridges en komen daardoor in een betere positie om morgen 700 m te klimmen. De temperatuur blijft onder 26 C. Lekker fietsweer. En het landschap blijft schitterend.

Met die wetenschap gaan we op pad.

Net vertrokken uit Jackson

Bij de tweede berg worden we omhoog geduwd door de aanzwellende wind. We bereiken een nieuw hoogterecord als we de top bereiken.

De top 2500 meterTerug kijkend richting JacksonNaar 2500 mWaar we vandaan komen

Daarna fietsen we 30 km naar Dillon en 500 m omlaag, met de wind in de rug. Tot Dillon hebben we nauwelijks getrapt. We gaan in een parkje onze broodjes eten. Daarna beslissen we om naar Twin Bridges te fietsen. Het laatste uur krijgen we de wind zo nu en dan iets links van voren maar de wind wordt sterker en het fietsen wordt zwaarder. Het landschap blijft boeiend

Circulaire boer?Richting Twin Bridges

We hebben vandaag maximaal profijt gehad van de wind.

121 km hebben we vandaag afgelegd.  We komen in een parkje waar een fiets op het dak staat.

Gratis douchen en slapen

Douchen en slapen gratis. We hebben nog wat eten in blik en warmen het op. Ons noodrantsoen wordt zonder reden aangebroken. Voorlopig hebben we het ook een niet nodig, scheelt weer in bagage.

1. Anneke:
    11 juli 2022
    Hoi kanjers, wat een dag alweer. Fijn genoten van de wind. Ook eens heerlijk, dan schiet het lekker op en glijden de kilometers onder je weg. Wel goed blijven eten anders krijgen we straks van die breinaalden terug. Heel veel groetjes weer van Anneke en Frans
  2. Mike:
    13 juli 2022
    Een hele leuke dag zo te lezen, en eindelijk op een fatsoenlijke hoogte ;) ik ben er jaloers op!
  3. Boukje Bakker:
    17 juli 2022
    Ongelooflijk 120 km fietsen! Na 50 kan ik al bijna niet meer zitten. Heel veel plezier daar!