Dag 28 maandag 11 juli richting Ennis

11 juli 2022 - Ennis, Montana, Verenigde Staten

Om 9 u fietsen we naar onze eerste koffiepauze, een micro brouwerij. Het is te vroeg om een biertje te drinken maar de koffie is ook heerlijk. Onderweg komen ons wel 7 fietsers tegemoet, die allemaal dezelfde fietsroute doen als wij, maar dan van oost naar west, van de Atlantische kust naar de kust van de Pacific. De volgende pauze is een verlaten goudzoekersdorp. Tijd voor een broodje smeerkaas. De goudzoekers zijn verdreven door de toeristen.

GoudzoekersstadjeGoudzoekersstadjeGoudzoekersstadjeSnoepwinkel

Tot nu toe steeds geklommen maar nu gaat het wat serieuzer worden, zeker als je pas na twee uur op het heetst van de dag het steilste stuk voor je hebt liggen.

Regelmatig pauzeren is de oplossing.

Onze klimgeitDaar komen we vandaan

Als we boven aankomen opent zich een bijzonder panorama. Een groot dal ligt aan onze voeten met Ennis als eindpunt, 600 m lager.  We hebben 68 km afgelegd, 700 m steigen en 600 m zakken.

We slapen bij Warmshowers Rachel Van der Meer en Mike Postumus, beide met Nederlands bloed. Er zijn nog 4 andere fietsers die vandaag met Mike zijn raften. Zij zijn gisteren hier aangekomen.

Als ze terug zijn begint Mike het eten voor te bereiden en weldra zitten we op de veranda met ons achten te eten met een heerlijk gebak na.

1. Anneke:
    12 juli 2022
    Hoi kanjers, toch wel een leuke dag. Wel weer klimmen maar dan komt als snoepje, de afdaling. Niet hoeven te kokkerellen maar heerlijk aanschuiven. Ook eens een keer leuk. Veel plezier verder en sterkte met de bergjes.
    Groetjes, Anneke en Frans
  2. Norbert Dolman:
    12 juli 2022
    Wat een mooie verhalen weer. Veel plezier!
  3. Anke:
    12 juli 2022
    Wat leuk dat er ook andere fietsers logeren. Veel plezier nog!
  4. Josje:
    14 juli 2022
    Zo, nu ben ik ook weer bij. Mooie verhalen en foto’s. Geniet er nog van.