Dag 29 dinsdag 12 juli richting Beavercreek Campground.

12 juli 2022 - Yellowstone National Park, West Entrance, Koa, Idaho, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een eentonige dag.

Tot de eerste bocht hebben we 23 km afgelegd.

23 km rechtdoor

En totaal geen verandering in het landschap gedurende de volgende 40 km. Op een moment fietsen we langs de Madison rivier waar meer dan 2 vissen per meter zwemmen. Je ziet dan ook veel vissers in een boot of met rubber laarzen aan.

De Madison rivier

De rivier is niet diep en er liggen veel keien en rotsblokken waar de boten omheen moeten navigeren. Flyfish noemen ze deze vissport. Het haakje heeft een kunstvlieg en dat begrijpen die vissen natuurlijk niet want ze bijten gretig. We ontmoeten 4 fietsers uit Nevada die ons enkele dagen geleden voor Wisdom voorbij gefietst zijn.

Drinken en koekjes

Ze rijden om de beurt de auto waarin ze de bagage hebben liggen. Ons wordt door hun onderweg drinken aangeboden, koekjes en als we op de camping aankomen krijgen we biertjes. Pak maar wat je lekker vindt. Daarna gaan we met zijn allen zwemmen in het meer wat ontstaan is in de vijftiger jaren door een aardbeving.

Zwemmen in Earthquake lake

Er zijn een paar kruiwagens zand en keien naar beneden gekomen en de Madison rivier was tijdelijk afgesloten.

Landverschuiving

Arme zalm stroomafwaarts, moeilijk zwemmen zonder watertoevoer. Zou de telling van 2 vissen per meter uit die tijd komen, toen alle vissen op het droge lagen?

Wies zet alle kookpitten aan en in korte tijd hebben we Vettucini a la Carte.

Nog wat gedronken bij de mannen uit Nevada en toen lekker slapen. Het was een dag zonder hoogtepunten.