Dag 37 woensdag 20 juli richting Jeffrey City.

20 juli 2022 - Jeffrey City, Wyoming, Verenigde Staten

Het is nog donker als we om 5 uur opstaan,  te midden van vele tentjes. Voor we op de fiets zitten is het 1 uur later.  De parkwachter heeft de sproeiers al aangezet. De weersvoorspelling ziet er erg gunstig uit. De wind zal ons weer vooruit duwen maar de realiteit is anders. Van de 96 km fietsen, hebben we de laatste 30 km de wind schuin of helemaal van achteren gehad. De eerste 66 km en gedurende de 440 m klimpartij was het kopwind. Bovendien is er geen bewoning in dit gebied tussen Lander en Jeffrey City We moeten het water zelf meenemen

JeffreyJeffreyJeffreyWe worden aangehouden door de Highway Patrol omdat een fietser ons inhaalde en de witte lijn overstak. We hadden geluk, hij had geen dienst en we kwamen er met een waarschuwing vanaf. Ik denk dat hij volgende week gepromoveerd wordt. Gefeliciteerd

Het hoort erbij. Om 14 uur komen we in Jeffrey City, een ghost town. In de vijftiger jaren gegroeid als Uranium mijnstad  Maar in de tachtiger jaren was het niet meer nodig  Nu 50 inwoners

Jeffrey CityJeffrey City Ghost Town

met één restaurant, waar we eten, en één kerk

Jeffrey City kerkJeffrey City kerk

waar we slapen met nog een aantal fietsers die we al eerder ontmoet hebben.

1. Anneke:
    21 juli 2022
    Hallo kanjers. Wat een agent. Er zijn urgentere dingen denk ik zo. Alweer de wind van voren bij het fietsen en midden in de nacht opstaan. Echt niet leuk maar weer een mooi avontuur.
    Groetjes en sterkte voor de volgende dag,
    Anneke en Frans