Dag 42 maandag 25 juli richting Kremmling

25 juli 2022 - Kremmling, Colorado, Verenigde Staten

We wachten even totdat de mist een beetje opgeklaard is en om 7 uur zitten we op de fiets. Na enkele kilometers is de weg afgesloten, er blijkt een aardverschuiving te zijn geweest. We kunnen niet naar Hot Sulphur Spring waar we 2 dagen zouden willen blijven en daarna zouden we naar Kremmling gaan.

Het is nu eenmaal een feit wat wij niet kunnen veranderen. Het doel wordt nu Kremmling via een andere route en we slaan Hot Sulphur Springs over, minder klimmen en dalen maar wel 99 km.

Het eerste uur blijft het wat mistig maar met de lichten aan voelen we ons veilig  Om 8 uur klaart het op en de wind is direkt aanwezig in ons nadeel.  We zien olieputten en jaknikkers overal rond om ons heen.

Olie pompenOlie-boortoren

Om 10 uur verandert het landschap compleet. We fietsen door een dal en de wind heeft minder vat op ons.   Even later komen we op een andere highway en het klimmen is voorbij.

UitzichtUitzichtUitzichtUitzichtUitzicht

Het is 11 uur en we mogen vervolgens 43 km genieten van Colorado uitzichten. Schitterend maar vooral de tegenstelling met het gebied voor 11 uur maakt het zo mooi.

Het verkeer is veel drukker en de campers zijn onze grootste schrik. Alle respect voor de truckers. Een camper is zichzelf niet bewust hoe breed hij is en wringt zich tussen ons en het tegenmoetkomende verkeer. Wies ziet het in haar spiegel aankomen en gaat van de weg. De camper antwoordt met een claxon alsof wij plaats moeten maken voor hem. Wat een asshole. Zo zijn er maar gelukkig weinig.

We rusten even uit langs de weg waar ook een schaduwplek is.

UitzichtUitzichtUitzicht

Er komt een man die wil weten wat ons doel is. Hij heeft vroeger ook veel gefietst. Na een tijdje rijdt hij weg maar direkt daarna draait hij zich abrupt om en geeft ons 50 dollar om te verbrassen in een restaurant. Amerika is lief voor ons.

We fietsen Kremmling binnen en zoeken een hotel. Campings zijn er niet want hier kun je bijna overal camperen in het vrije maar dat willen wij niet. Een douche is toch wel fijn na een zware tocht

1. Anneke:
    27 juli 2022
    Hoi Wies en Ton, al weer een nieuwe tocht en al weer 100km op de teller. Niet leuk in de mist rijden. Gelukkig geen hele dag. Jullie genieten van de veranderende omgeving. Mooi is dat. Na zo'n tocht wacht er natuurlijk graag een verkwikkende douche, een fijne maaltijd en een lekker bed. Is ook wel eens fijn ipv in een tent te moeten schuiven.
    Weer heel veel groetjes, Frans en Anneke