Dag 43 dinsdag 26 juli richting Hot Sulphur Springs

26 juli 2022 - Hot Sulphur Springs, Colorado, Verenigde Staten

Vanwege een omleiding zijn we gisteren niet in Hot Sulphur Springs geweest. We gaan vandaag dit verlies goedmaken en benaderen dit dorpje van de andere kant om zodoende naar de heetwaterbronnen te kunnen.

Het is maar 30 km en redelijk vlak, de heuveltjes tellen we niet, dus we hebben geen haast. De cowboys ook niet.

Cowboys

Het laatste stuk fietsen we langs de Colorado rivier waar precies genoeg plaats is voor een weg en een treinspoor. Het is een traktatie als we ook nog een trein zien die langs de rivier kronkelt.

Colorado RiverColorado RiverColorado River

Volgens de informatie die bij de Trans America Bicycle Trail hoort zou er in het dorp voedsel en een restaurant moeten zijn. Bij de zoektocht naar de camping komen we lokale mensen tegen die ons bevestigen dat er geen restaurant open is behalve een hamburgertent langs de weg. Levensmiddelen zijn hier ook niet te koop. Uitgelegd wat wij doen en waar we vandaan komen. Bla bla bla.

We gaan het dorpje verkennen en komen bij de hamburgertent.

Hamburgertent

Ook daar zijn we beroemdheden en weer bla bla bla. Op een gegeven moment stopt een auto en we krijgen een zak met drinken en eten van de lokale mensen die we eerder ontmoet hebben. Ze hadden ons gezocht in het dorp en uiteindelijk gevonden. Net op tijd voor de hongerdood. Amerika is lief voor ons.

De camping is armoedig. Er is geen douche en geen stromend water, wel een dixie 30 meter verder. We gaan de tent opzetten en verdwijnen naar de heetwaterbronnen 100 meter verder. Er zijn 17 baden/Hot tubs met een temperatuur tot ongeveer 38 graden.

HotspringHotspringHotspring

Het water zit vol met mineralen en zou goed zijn voor spieren, zenuwen en botten. En er  zijn mooie douches. Dat is precies wat we nodig hebben. We mogen hier niet gillen.

Hotspring

s’Avonds mogen we in de rij staan bij de hamburgertent. Ze herkennen ons nog.

1. H.J.A. Rutten:
    28 juli 2022
    Hoi Ton en Wies, wat een prachtige omgeving. Hier geniet ik nog van als ik de foto's van jullie zie. Die baden en Hot tubs zijn natuurlijk wel een uitkomst na zo'n lange fietstocht, hier genieten de spieren inderdaad van!
    Geniet ervan. gr. Hennie
  2. Anneke:
    28 juli 2022
    Hallo kanjers. Niet gillen, wel chillen. Lijkt me heerlijk, dan mis je toch de douche op de "camping" niet. Dan "fout eten", ook dat is een goede optie. Zo dik als menig Amerikaan zullen jie echt niet worden. Mooie foto's die jullie onderweg gemaakt hebben. Wij leven mee.
    Groetjes, Anneke en Frans
  3. Mariëtte Voorpijl:
    29 juli 2022
    Groetjes van Mariëtte rn Leo volgen nu weer jullie verhalen. Zijn er zelf een paar weekjes tussen uit geweest. Mooie verhalen en foto,s.