Dag 49 maandag 1 aug richting Guffey

1 augustus 2022 - Guffey, Verenigde Staten

Het restaurant in Hartsel is vandaag gesloten en we maken zelf ontbijt tussen de oude banken, tafels, containers en andere troep.Voor de koffie gaan we even verderop naar het tankstation.

Onderweg zien we 30 km2 land te koop. Het landschap is erg mooi en meer golvend dan voor gisteren. Het gaat soms omhoog maar meestal omlaag en de beentjes krijgen genoeg rust.

30 vierkante km land te koop.De weg is leeg

In Guffey gaan we kamperen maar ook hier is het restaurant vandaag gesloten, het is immers maandag. We hebben daarmee rekening gehouden. Guffey heeft geen inwoners. Drinkwater krijgen we bij de bakker en er is een dixie. Gelukkig heeft Ursula vochtige doekjes bij zich, waarmee we ons kunnen verfrissen.

We gaan ons kooktoestel weer voor de dag toveren en installeren het op het terras van de gesloten bakker. We kijken ‘s avonds, vanaf het terras richting ghost town. Er branden enkele lichtjes en op een enkele verdwaalde automobilist na blijft het stil. De hulp van de bakker is vanmiddag na sluitingstijd om 15 uur al vertrokken. Morgen blijft de zaak dicht volgens een papiertje aan de deur.

De electriciteitspalen kunnen weggehaald worden en in plaats daarvan gratis kaarsjes uitdelen.

1. Anneke:
    3 augustus 2022
    Jeetje wat een story. Je moet het maar treffen. Het is wel improviseren zoals we kunnen lezen. Gelukkig gaan jullie stug door.
    Heel wat te vertellen straks als jullie thuis zijn. Houd moed, veel succes morgen.
    Groetjes, Anneke en Frans