Dag 51 donderdag 8 sep richting Pueblo

8 september 2022 - Pueblo, Colorado, Verenigde Staten

Eergisteren zijn we aangekomen in Colorado Springs en hebben geslapen bij Abby en Jesse de broer van Mike. Gisteren zijn we door de vader van Mike van Colorado Springs naar Canon City gebracht waar onze fietsen en bagage geduldig op ons wachten.

Het wordt vandaag 37 graden. Een beetje veel om mee te beginnen na 3 weken Nederland. We vertrekken daarom, als het nog donker is, om half zes richting McDonald.

Het enige restaurant wat al zo vroeg open is kan niet tippen tegen de lokale restaurants die echt een goede hap op tafel zetten. Maar ja, waar geef je de voorkeur aan, iets minder of je nat in het zweet trappen omdat je wat later vertrekt. We rijden de stad uit en fietsen langs een grote super beveiligde gevangenis.

Prison

Deze regio heeft 15 gevangenissen, niet allemaal super beveiligd maar toch. We fietsen over strak asfalt,

Gladde weg

licht bergop en als daar een einde aan komt krijgen we de wind in de rug. Om kwart over elf waren we 70 km verder en bijna in Pueblo, onze eindbestemming. We besluiten om in een meer te duiken want we hebben tijd genoeg. Helaas is het water een beetje groen en blauw wat ons ervan weerhoudt om ons plan uit te voeren. Inmiddels is de temperatuur ook weer gestegen en toen we aankwamen bij Allen onze Warmshower host voor vandaag was het bloedheet. Allen heeft de sleutel in de BBQ gelegd. Hij is leraar en komt pas om 18.30 thuis. Een vergadering zegt hij. We gaan nog even de Riverwalk bekijken in het centrum.

RiverwalkRiverwalk

Een project wat door 70% van de bewoners wordt gedragen. De meerderheid en iedereen moet betalen door de Salestax te verhogen. Onze BTW dus en de tax gaat naar de gemeente. Probleem opgelost.

Nog lekker zelf gemaakte soep en macaroni gegeten toen Allen thuis kwam.

1. Louis:
    9 september 2022
    Goed luck met deel 2 van jullie heroïsche trip . We zullen weer met veel aandacht en plezier de voortgang volgen. ML&L
  2. Louis Cordewener:
    Enjoy your trip Ton.
  3. May en Corry Derks:
    9 september 2022
    Ook wij lezen weer alle avonturen. Veel succes weer met jullie fietstocht 🇺🇸😎🚴‍♂️🚴‍♀️
  4. Annita:
    9 september 2022
    Heel veel plezier met het vervolg van jullie grote uitdaging. Ik kijk met veel plezier er naar uit om jullie avonturen weer te volgen en te genieten van alle mooie foto's. Ik wens jullie een voorspoedige voortzetting!
  5. Robert:
    Een fijne 2de helft van deze mooie tocht. Heel veel plezier
  6. Marlene:
    9 september 2022
    Veel voorspoed opondrreeg naar t einddoel en ik volg jullie met plezier!
  7. Marlene:
    9 september 2022
    Veel voorspoed onderweg naar t einddoel en ik volg jullie met plezier!
  8. Geke en Wim:
    9 september 2022
    Fijn dat jullie het weer hebben opgepakt. Ongetwijfeld wordeb het weer mooie fietstrajecten.
  9. Anneke:
    9 september 2022
    Het begin van jullie vervolg van jullie bijzondere tocht per fiets dwars door Amerika. Wij gaan jullie weer volgen op die tocht. Geniet ervan en laat ons genieten door jullie verhalen. Groetjes, Anneke en Frans